۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۲۵۲۶۸
امام جمعه دالاهو:

اقتصاد مقاومتی در مقابل اهداف اقتصاد سلطه قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دالاهو با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار و تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آنها است، گفت: اقتصاد مقاومتی در مقابل اهداف اقتصاد سلطه قرار دارد.
اقتصاد مقاومتی در مقابل اهداف اقتصاد سلطه قرار دارد

حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی امام جمعه شهرستان دالاهو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با آگاهی کامل از جنگ اقتصادی دشمنان و اهداف آن ها از تشدید فشارها و تحریم ها علیه ایران به ارائه برنامه ها و الگوهای مناسب جهت مقابله با این فشارها و تحریم ها پرداختند.


امام جمعه دالاهو تصریح کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب یکی از راه های عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی توجه جدی به مقوله اقتصاد مقاومتی است.


وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن ها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت ها است.


حجت الاسلام نوروزی عنوان داشت: بکارگیری اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی در کشور امری ضروری است.


امام جمعه دالاهو اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در رویارویی با اقتصاد وابسته و مصرف کننده قرار می گیرد و در مقابل اهداف اقتصاد سلطه ایستادگی می کند و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد.


وی در ادامه افزود: وظیفه مردم اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است و این امر با خرید کالاهای ایرانی و صرفه جویی و پرهیز از تجمل گرایی محقق می شود.


حجت الاسلام نوروزی تأکید کرد: وظیفه حوزه های علمیه درباره تحقق شعار سال جاری این است که به هر نحو ممکن به تبیین شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بپردازند به ویژه در راستای اصلاح فرهنگ خرید کالای خارجی تلاش کنند.


استاد حوزه علمیه یادآور شد: استفاده از تولید داخلی ولو اینکه از لحاظ کیفیت در درجه پایین تری نسبت به کالای خارجی قرار داشته باشد باید به منظور اصلاح اقتصاد کشور در اولویت قرار گیرد، تولیدکنندگان داخلی نیز باید نسبت به متناسب کردن قیمت کالا و کیفیت آن اقدام کنند.


امام جمعه شهرستان دالاهو در پایان اذعان داشت: امید است با اهتمام مردم و مسؤولان شاهد ریشه کن شدن وابستگی ها به کشورهای خارجی بوده و ایران اسلامی به کشوری مستقل و خودکفا بدل شود./857/302/ب1

ارسال نظرات