۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۳۲۵۰۸۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف بی‌نظیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مداحی با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت اخلاقی، معنوی، عبادی است، گفت: در این ایام انسان بیشترین عبادتی که می تواند انجام دهد خود سازی است، انسان با ترک محرمات می تواند خودش را به خدا نزدیک کند.
حضور جوانان در اعتکاف

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وقتی میکروب وارد سیستم بدن انسان می شود نیاز شدید به این دارد که با آن برخورد کند و آن را درمان کند، اظهار داشت: جامعه نیز همین گونه است همان اندازه که جامعه در ظلم و ستم به سر می برد و در آن فساد و فحشا زیاد می شود همان اندازه هم نیاز به معنویت، اخلاق و عبادت حس می شود و ملموس می شود که باید پیامبرانی باشند که همه را از فساد و معصیت دور کنند.

 

وی ادامه داد: هر چه دنیا و جامعه پیشرفته تر می شود مانند اینکه هرچه ماشین سنگین‏تر می شود نیاز به ترمز قوی تری دارد تا متوقف شود، جامعه نیز همین گونه است و هرچه پیشرفته تر می شود باید اخلاق و معنویت مردم بیشتر شود.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه نیاز جامعه به معنویت، اخلاق و عبادت یک امر ضروری است، ابراز کرد: اگر در جامعه ای اخلاق، معنویت و عبادت نباشد، در آن بی نظمی و حتی کشت و کشتار ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام مداحی اضافه کرد: هرچه جامعه پیشرفته تر می شود، مردم آن نیز باید با ایمان تر شوند و بتوانند با علم و عبادت به کمال برسند و پله های ترقی را یک به یک طی کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه اعتکاف هم یک عبادت شخصی است و هم یک عباد جمعی، تصریح کرد: به این معناست که یک فرد در یک مسجد مشغول با خلوت با خدای خودش می شود و همواره به یاد خدای خودش است.

 

وی اضافه کرد: این شخص افزون بر خلوت در بین افراد زیادی قرار دارد که آنها را هم مشغول عبادت می بیند، بنابراین انسان در حین اینکه در جمع است باید اخلاق، معنویت، انس و ارتباط با خدا را زیاد کند و عبادت فقط به عزلت نشینی و تنها بودن نیست.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت اخلاقی، معنوی، عبادی است، بیان کرد: در این ایام انسان بیشترین عبادتی که می تواند انجام دهد خود سازی است، انسان با ترک محرمات می تواند خودش را به حق تعالی نزدیک کند که بایدبه صورت مستمر انجام شود.

 

وی ادامه داد: انسان اولا با انس با خدا باید رشد و ترقی کند و باید به فکر جامعه و جهان باشد، همانطور که در دعای ماه رمضان داریم «اللهم اشفع کل جائع» که باید معتکفین نیز برای جامعه دعا کنند و همانطور که در اعتکاف ارتباطش با خداوند بیشتر می‏شود با مردم هم بیشتر شود.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران با اشاره به اینکه با لطف خدا و انقلابی که با زحمت امام و خون شهداء به وجود آمد، معنویت در جامعه رشد کرد، ابراز کرد: در سالهای اخیر جوان‏های بالاخص در دانشگاهها و حوزه‏ها به اعتکاف روی آوردند و در این مراسم شرکت می کنند.

 

وی در پایان گفت: جوانان راه روی سعادت و معنویت هستند و برای خودسازی و خلوت با معبود خود به اعتکاف روی آوردند و حتی در برخی از شهرها افراد متقاضی ثبت نام آنقدر زیاد هستند که جای برای حضور آنها در این مراسم اعتکاف وجود ندارد./875/ت302/ی

ارسال نظرات