۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۲۵۰۶۰
استاد حوزه علمیه:

رجب، ماه توبه به درگاه الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق با تأکید بر روزه داری در ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه استغفار است و باید از این فرصت بهره کافی را برد.
آيت الله سيد اسدالله مسعودي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید اسدالله مسعودی علوی، عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق، عصر پنجشنبه در جمع زائران آستان مقدس سید نورالهدی(ع) دارالسیاده علوی کاشان با اشاره به این که انسان ها در غفلت از یاد مرگ به سر می برند، گفت: انسان برای دنیا خلق نشده است، بلکه عالَمی دیگر وجود دارد که دروازه اول آن قبر است.

 

وی افزود: ماه رجب ماه مغفرت، رحمت، آمرزش گناه و ماه خدا است و ماه شعبان ماه رسول خدا و ماه رمضان نیز از امت پیامبر اسلام(ص) است.

 

آیت الله مسعودی علوی با تأکید بر تفکر در عالَم پس از مرگ، گفت: نماز، تقوا و عمل صالح در وضعیت عالَم آخرت مدنظر است.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که از ساعات عمر باید استفاده کرد تا حساب پس انداز قیامت پُر شود، گفت: تشکیل زندگی، خانه، ماشین و غیره هیچ منافاتی با عاقبت بخیری ندارد، اما باید در راه به دست آوردن آن دقت کرد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق با اشاره به این که عمر انسان سرمایه ای است که قابل تکرار نیست، گفت: امام صادق(ع) می فرماید شیعه ما کسی است که هر شب در امور روزانه خود تفکر کند.

 

وی با اشاره به این که اگر دو روز انسان مساوی طی شود، متضرر شده است، گفت: در دعای ماه رجب آمده است خدایی که هر خوبی را از تو امید دارم و در هر سختی تو به من لطف داری و در برابر قدم کوچک من پاداش زیادی عطا می کنی.

 

آیت الله مسعودی علوی با اشاره به این که شب جمعه اول ماه رجب شب لیله الرغائب است، گفت: در روایات آمده است که با گذشت ثلث شب لیله الرغائب، تمام فرشته ها در آسمان مکه حاضر می شوند و خداوند به آنها می فرماید حاجت شما چیست که فرشتگان می گویند تمام حاجت ما بخشش روزه داران ماه رجب است.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر روزه داری در ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه استغفار است و باید از این فرصت بهره کافی را برد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه در راه حق با بیان این که استغفار به معنای معذرت خواهی در برابر خدا به علت ارتکاب گناه است، گفت: استفغار باید دِلی و نه زبانی باشد.

 

آیت الله مسعودی علوی با اشاره به این که گرفتاری در زندگی نباید انسان را از پای درآورد، گفت: انسان می تواند با برگشتی واقعی زندگی خود را نورانی کند، چرا که خداوند رحمان است و از توبه بنده گناهکار بسیار خوشحال می شود./1307/202/ب1 

ارسال نظرات