۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۹۶۲
نماینده بعـثه مقام معظم رهبری در کربلا؛

ختم قرآن در میان زائران عتبات جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعـثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه‌های کشور در سالن اجتماعات بعـثه کربلا به لزوم توجه ویژه به قرآن به ویژه در شب لیلةالرغائب تاکید کرد و از زائران خواست در سفر زیارتی به کربلا و حرم مطهر امامان معصوم به طور گروهی قرآن را ختم کنند.
بهجتي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهجتی در جمع دانشجویان ایرانی حاضر در شهر کربلا با بیان اینکه حسین (علیه السلام) قرآن را دوست داشت، نماز را دوست دوست داشت، گفت: زائر کربلا و عاشق سیدالشهدا(ع)، هم باید انس فوق العاده ای با قران داشته باشد و نماز را بر همه امور زندگی خود ترجیح دهد.

 

نماینده بعثه در کربلا کربلا گفت: سیدالشهدا در شب عاشورا از ابوالفضل العباس (علیه السلام) خواست امشب را از دشمن مهلت بگیرد تا قران بخواند و دعا کند، حسین عاشق قران و دعا بود.

 

حجت الاسلام بهجتی افزود: در میدان جنگ نیز حسین (علیه السلام) نماز را اقامه کرد که این اهمیت و جایگاه ویژه نماز را نزد سیدالشهدا به خوبی نمایان می کند و ما نیز باید رهروی آن بزرگوار باشیم.

 

وی شب لیله الرغائب را نیز شب بسیار مهمی توصیف کرد و از دانشجویان خواست در این شب قرآن بخوانند و برای پدران و مادران، شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری دعا کنند.

 

حجت الاسلام بهجتی در ادامه با تاکید به اهمیت ذکر و دعا بخصوص در ماه پر برکت رجب گفت: خدا می گوید من همنشین کسی هستم که همنیشین من باشد ، من مطیع و فرمانبردار آن کسی هستم که مطیع و فرمانبردار من باشند.

 

وی ماه رجب را ماه خداست دانست و با بیان اینکه خدا فرموده هر کس در این ماه مرا بخواند اجابتش می کنم، ادامه داد: سرزمین کربلا سرزمینی مقدس است، ماه هم ماه بسیار شریفی است، در آستانه شب استثنایی هم قرار داریم، همت والایی می خواد از این فرصت بی نظیر استفاده کنیم.

 

وی گفت: از همه ابعاد و جوانب، زمینه ها فراهم است، وجود نازنین و نورانی حضرت سیدالشهدا در اینجا دفن است، همه انبیا و اولیا به زیارت حضرت آمده اند و خواهند آمد، از فرصتی که در جوار اباعبدالله الحسین (علیه السلام) داریم بهره کافی را ببریم.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در ادام افزود: همه ملائک در صف نوبت برای زیارت هستند، تعبیری در زیارت سیدالشهدا وجود دارد که برای دیگر معصوم نیست و آن این است که هیچ پیغمبری نیست که برای سیدالشهدا گریه نکرده باشد، هیچ پیغمبری نیست که حضرت سیدالشهدا را زیارت نکرده باشد از آدم تا خاتم.

 

در ادامه این گردهمایی شهبازی از دانشگاه زنجان نیز در سخنانی اهمیت زیارت و توجه به دستورات دینی را بیان داشت و با طرح سوالی قرانی از لزوم تغییر پس از سفر به کربلا سخن گفت.

 

وی ایمان، اعمال صالح ، امر به معروف ، نهی از منکر و صبر را فرمول رستگار شدن معرفی کرد.

 

خانم دکتر زرگران از دانشگاه تهران نیز در ادامه در سخنان کوتاهی به دانشجویان و دانشگاهیان در وصف سیدالشهدا و یاران باوفایش سخن گفت و بر بصیرت و عمل به دستوران دینی تاکید کرد.

 

در ادامه روایتگری واقعه عاشورا با نمایش فیلم و سخنان حجت الاسلام حسینی پور روایتگر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد که بسیار دانشجویان و دانشگاهیان قرار گرفت./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات