۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۵۸۹
رییس ستاد مرکزی اعتکاف قم خبر داد؛

آسیب‌شناسی مراسم معنوی اعتکاف/ امسال 14هزار نفر در قم معتکف می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که در مراسم معنوی اعتکاف امسال قم 14 هزار نفر معتکف می‌شوند، از برگزاری جشنواره ملی اعتکاف در روز دهم ماه رجب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد.
حجت الاسلام عليرضا تکيه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف به همراه جمعی از اعضای این ستاد و همچنین جمعی از شورای علمی جشنواره بین المللی اعتکاف، پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر جامعه مدرسین با آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حجت الاسلام تکیه ای در ابتدای این دیدار با بیان این که افراد در این ستاد خادم معتکفین هستند، ابراز داشت: سازمان های داخلی و بین المللی با این ستاد همکاری دارند و توفیق پشتیبانی اعتکاف فرهنگی کشور برعهده قم است و بسته های فرهنگی با همکاری مؤسسه مشعر درست شده است و به مراکز مشهور و توانمند اعتکاف ارسال می شود.

 

وی با اشاره به کمبود فضا برای اعتکاف قم افزود: در اعتکاف امسال 14هزار نفر حضور دارند که از میان 27هزار نفر به قید قرعه انتخاب می شوند و حل مشکل کمبود فضا و خدمات از دغدغه های ما است که متولیان این امر با الهام از سخنان بزرگان سعی کنند در کنار ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی به ساخت مراکز مراکز عبادی از جمله مسجد توجه ویژه ای داشته باشند.

 

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با ضروری خواندن برگزاری صحیح اعتکاف عنوان داشت: آسیب شناسی اعتکاف از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده که به همین منظور کتابی در این زمینه تألیف شده است و برنامه ریزی برای کم شدن آسیب ها ادامه دارد.

 

وی با بیان این که اعتکاف جنبه بین المللی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 90 درصد از جوان در بیش از 400 مسجد حضور داشتند و از سال گذاشته با همکاری جامعة المصطفی این عبادت در ده‌ها کشور نیز فرهنگ سازی و تأسیس شده است که از جمله آن‌ها مرکز اسلامی لندن و هامبورگ است.

 

وی با بیان این که خوراک معنوی لازم برای اعتکاف بر عهده قم است به جشنواره های اعتکاف در سه سال گذشته اشاره کرد و عنوان کرد: در جشنواره نخست که ادبی بود نزدیک 3هزار نفر و در جشنواره هنری دوم بیش از 2هزار نفر و در جشنواره سوم نزدیک 2 هزار نفر شرکت داشتند که آثار همه جمع آوری و منتشر شده است و امسال نیز جشنواره ملی اعتکاف در روز دهم ماه رجب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می شود./1330/پ202/ی

ارسال نظرات