۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۲۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه رجب، بهار خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که ماه رجب حاوی ارزش‌های معنوی و فواید ملکوتی است که آن را در میان ماه‌های قمری خاص می گرداند، گفت: با فرا رسیدن ماه پر برکت رجب بهار خودسازی آغاز می شود.
ماه رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف با تبریک فرا رسیدن ماه رجب با اشاره به این‌که ماه رجب حاوی ارزش‌های معنوی و فواید ملکوتی است که آن را در میان ماه‌های قمری خاص می گرداند، اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه پر برکت رجب بهار خودسازی آغاز می شود.

 

وی افزود: در فرهنگ مؤمنان پارسا و اهل سلوک و معرفت، ماه رجب از فرصت‌های ارزشمند و ایام گرانقدری است که نسیم رحمت الهی بیش از روزهای معمولی می وزد و باران رحمت الهی بیش از دیگر ایام بر جهان هستی می بارد.

 

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که رجب ماه پیامبر و پیامبری است، زیرا آخرین سفیر خدای متعال در 27 رجب برانگیخته شده است، یادآور شد: این ماه بیان مبعث در لسان ولایت است، چرا که سه تن از امامان معصوم (ع) در این ماه تولد یافته اند.

 

وی در ادامه افزود: امتیاز دادن به پاره ای از ماه‌ها به لحاظ برخورداری این ایام از حرمتی ویژه، برای این است است که خداوند متعال می خواهد بندگان خود را بیشتر در حال اطاعت ببیند که اعمال حسنه در آنها پاداشی دوچندان برای صاحبش به ارمغان می آورد و گناه او را بیشتر ساقط می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ماه رجب ماه دعا و نیایش، خودسازی، نماز و استغفار و آمرزش، ماه زیارت و دیدار اولیای الهی و ماه تهذیب اخلاق و رفتار است، ادامه داد: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: ماه رجب که مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، در برخی از روایات نیز با عنوان شهرالولایه و همچنین شهر الله نیز معرفی شده است.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف فرصت، قابلیت و استعداد پرواز انسان به سوی خدا و خدایی شدن و عرشی شدن ما انسان ها است.

 

وی با اشاره به این که مراسم اعتکاف فرصت ارزشمند خودسازی و تعالی انسان است، بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مطلوب است که انسان می تواند به اهداف خود آسان تر برسد که باید انس و ارتباطی ارزنده با حضرت حق برقرار کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به حضور 70 درصدی جوانان و نوجوانان هر ساله در مراسم اعتکاف مازندران اشاره کرد و گفت: امسال نیز باید زمینه لازم برای حضور گسترده نسل جوان در این مراسم معنوی فراهم شود.

 

وی ادامه داد: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خدای خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اھﻤﯿﺖ اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ‌ویژه جوانان، اضافه کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تاﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ شود./1317/202/ب1/ب1

ارسال نظرات