۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۲۴۱۹۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

رجب ماه عبادت و فرصت قرب الی الله است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: رجب ماه کرامت، عبادت و فرصتی ارزنده برای قرب به پروردگار عالم است و باید لحظه لحظه این ماه شریف را قدر بدانیم و با انجام اعمال واجب و مستحبی رضایت الهی را کسب کنیم.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: رجب ماه کرامت، عبادت و فرصتی ارزنده برای قرب به پروردگار عالم است و باید لحظه لحظه این ماه شریف را قدر بدانیم و با انجام اعمال واجب و مستحبی رضایت الهی را کسب کنیم.

 

وی با اشاره به این که رجبیون باید از فرصت‌های نورانی این ماه استفاده بهینه کنند و از میلاد امام محمدباقر(ع) که روز اول این ماه است تا ولادت حضرت علی(ع) و عید مبعث که در این ماه قرار دارد، بهره گیرند، افزود: ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان ماه بازگشت انسان به ارزش‌های متعالی، خروج از مرزهای ظلمات و تاریکی نفسانیات و ورود به عالم نورانیت است که امیدوارم مردم شریف از این فرصت های بی‌نظیر بهترین بهره را ببرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه رجب ماه ریزش رحمت‌های واسعه الهی است که حوادث و رویدادهای مهمی در این ماه عزیز اتفاق می‌افتد و نباید از دعاها، استغفار، صلوات و اعتکاف غافل شد، خاطرنشان کرد: این ماه را ماه دعا، استغفار، توبه و نیایش و ماه رجب مقدمه خودسازی برای حضور در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این‌که در ماه رجب باید ظرف دل را برای کسب فیوضات ماه رمضان آماده کرد، یادآور شد: ‌بسیار استغفار بگویید هم در حق خود و هم در حق دیگران و سفارش ویژه به روزه‌ داری نیز دراین ماه بسیار وارد شده است و مستحب است که ولو یک روز در این ماه را روزه بداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در بهشت نهری قرار دارد به نام رجب و طبق روایت پیامبر اکرم(ص) آبش از برف سفیدتر و از عسل شیرین‏‌تر است و هر شخصی یک روز از ماه رجب روزه بگیرد، از آن می‌آشامد.

 

وی اظهار داشت: رجب ماه کرامت، عبادت و فرصت خوبی برای قرب به پروردگار عالم است، همه مؤمنان باید تلاش کنند تا از این ماه با عظمت بیشترین بهره را ببرند و با آمادگی کافی وارد ماه شعبان و رمضان شوند.

 

حجت الاسلام صادقی درباره فضیلت ماه رجب گفت: ماه رجب ماه بزرگ و مبارکی است و خدا در این ماه رحمت خودش را به مردم مانند باران سرازیر می‌کند و اگر مردم بهشت می‌خواهند در پرتوی آمرزش در این ماه است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه استغفار از گناهان است و غسل، روزه گرفتن، استغفار، صدقه دادن، زیارت امام حسین(ع) از افضل اعمال این ماه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که نخستین شب جمعه ماه رجب لیلة‌الرغائب است، خاطرنشان کرد: روزه روز منتهی به این شب ثواب فراوان دارد و روایت شده است که فرشتگان الهی در این شب به زمین نازل می‌شوند و از آن به‌عنوان شب آرزوها یاد می‌شود و عبادت و طاعت خداوند در این شب بسیار توصیه شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این ماه تصریح کرد: اعتکاف شرایطی را فراهم می‏کند تا افراد با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر به زندگی خود ادامه داده و خود را برای صحنه‏های خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند./950/302/ب1

ارسال نظرات