۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۱۰۷
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مطرح کرد؛

برگزاری دوره‌های مشاوره راهکاری برای تقویت دانش و مهارت روحانیان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری دوره های مشاوره در حوزه علمیه استان را یکی از راهکارهای تقویت روحانیان و طلاب در ارائه مشاوره دینی به مردم عنوان کرد.
حجت‌الاسلام رضا خدري، مدير حوزه‌هاي علميه استان بوشهر

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در کلاس‌های مشاوره، گفت: روحانیان با توجه به حضورشان در بین مردم و ارتباط نزدیک و صمیمی  با آنان باید در جهت تقویت دانش و مهارت مشاوره ای خود تلاش کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری دوره‌های مشاوره در حوزه علمیه استان را یکی از راهکارهای تقویت روحانیان و طلاب در ارائه مشاوره دینی به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه برخی در جامعه به دلیل عدم اطلاع کافی به ارائه مشاوره غیردینی می‌پردازند به همین جهت نیاز است حوزه‌های علمیه برنامه ای مدون برای ارتقای دانش اساتید و طلاب خود به جهت ارائه مشاوره دینی به مردم داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام خدری گفت: روحانیان و طلاب به صورت تخصصی شاخه‌های روانشناسی را باید یاد بگیرند که در مرحله نخست خود،خانواده و اطرافیانشان را بتوانند به طور صحیح راهنمایی و مشاوره دهند و سپس در مرحله بعد در سطح جامعه مردم را بر اساس مشاوره دینی ارشاد و راهنمایی کنند.

 

وی افزود: اگر امر مشاوره به صورت تخصصی به آن پرداخته شود می‌تواند کمک شایانی را به بالا بردن دانش علمی و مهارتی اساتید و طلاب در ارائه مشاوره کند و از جهتی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات مردم را در زمینه های مختلف پاسخ دهد./833/303/ب2

ارسال نظرات