۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۳۲۳۹۹۱
آیت الله امامی کاشانی:

تفکر امام باقر فرهنگی بود

خبرگزای رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) به دنبال احیای ارزش های اسلامی و دینی بودند، اما بنی امیه و بنی عباس به دنبال امیال خود بودند، گفت: تفکر امام باقر(ع) و نگاهش به جهان اسلام فرهنگی بود.
آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، جمعه شب در ویژه برنامه کوی محبت در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که امام باقر(ع) علم را شکافت، گفت: امام باقر(ع) از ضعف دولت بنی امیه استفاده کرد تا فعالیت های خود را انجام دهد.

 

وی افزود: در قرآن کریم آمده است آنچه نمی دانید را از اهل ذکر بپرسید که یهود و نصاری خود را اهل ذکر می دانستند و عنوان می کردند که علمای اسلام باید از ما بیاموزند که امام باقر(ع) این موضوع را رد کرد.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال برگرداندن اسلام به مسیحیت و جنبه های ظاهری و دینی بودند تا بر مردم حکومت کنند، گفت: حکومت دینی ارزش های دین را شکوفا می کند، اما حکومت مقابل دین، ارزش های مادی را شکوفا می کند.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) به دنبال احیای ارزش های اسلامی و دینی بودند، اما بنی امیه و بنی عباس به دنبال امیال خود بودند، ابراز کرد: تفکر امام باقر(ع) فرهنگی بود و نگاه اش به جهان اسلام نیز فرهنگی بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که راز و رمز عزیمت حضرت سلطانعلی(ع) به اردهال در دیدگاه فرهنگی امام باقر(ع) است، گفت: مردم فین کاشان به محضر امام محمد باقر(ع) رسیده و خواستار اعزام مبلغ و موعظه شدند.

 

ماه رجب ماه عبادت، راز و نیاز با خدا و ماه خودسازی است

وی با بیان این که نخستین اقدام حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) در منطقه، برپایی نماز جمعه بود، گفت: باقر به معنای شکافنده علم است که این لقب را پیامبر اسلام(ص) قبل از ولادت به ایشان داد.

 

به گفته وی، خداوند بقعه ای در زمین محبوب تر از کعبه خلق نکرده است و در سال چهار ماه حرام است که دارای عظمت و در این چهار ماه جنگ حرام است.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که ماه رجب ماه عبادت، راز و نیاز با خدا و ماه خود سازی است، گفت: امام زمان(عج) در ماه رجب دعا می کرد خدایا مرا در رحمت خود فرو ببر و از تو می خواهم توبه مرا بپذیری و بازگشت مرا خوب قرار دهی و آنچه تو می خواهی باشم.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که همه ائمه(ع) درباره امام زمان(عج) بشارت داده اند، گفت: اوج بشارت در خصوص امام زمان(عج) در روایات امام باقر(ع) است، چرا که فضای موجود در آن زمان اینچنین اقتضا می کرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات