۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۹۷۵
امام جمعه ارومیه:

دشمن در صدد تغییر هویت فرهنگی ما است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: دشمن می خواهد ما از نظام اسلام دست کشیده و سبک زندگی و هویت فرهنگی ما را تغییر دهد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه باید مسأله اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: بر همگی آحاد جامعه وظیفه است همیشه در صحنه مشارکت داشته و خود را همیشه در حال جنگ بدانیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: باید کطالبات مقام معظم رهبری را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: باید تولید داخلی تقویت شده و جلوی قاچاق گرفته شود.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از بیانات خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: ما با دشمنان در حال جنگ اقتصادی هستیم و باید یک قرارگاه مقاومتی داشته باشیم.


امام جمعه ارومیه با اشاره به درگیری کشور آذربایجان با ارمنستان گفت: حدود بیست سال است که این دو کشور با هم منافشه دارند و تا به الان نهادهای بین المللی کاری نکرده اند.


وی با تاکید بر اینکه مشکلات منطقه خود را باید خودمان حل کنیم، اظهار داشت: نباید به قدرت های فرا منطقه ای اعتماد کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: کشورهای غاصب باید سرزمین هایی را که تصرف کرده اند به مسلمانان باز گردانند و بر مسلمانان نیز وظیفه است که از غیرت مسلمانی خویش استفاده کرده و با تمام توان از بروز آشوب در منطقه جلوگیری کنند.


خطیب جمعه ارومیه ضمن اشاره به تقویت حوزه های علمیه گفت: فرزندان با کیاست خود را تشویق کنید تا به حوزه ها بروند و افتخار سربازی حضرت ولی عصر را کسب کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اگر بخواهیم دژ اسلام و تشیع تداوم یابد باید فرزندان خود را در این مسیر تشویق کرده و از پشتیبانی مالی هم در این راه مضایقه نکنیم.


وی ضمن گلایه از این که چرا در استان ما در بودجه گذاری برای حوزه ها داوطلب نمی شوند، افزود: برای شهر و منطقه ما نیاز ضروری است که حوزه های علمیه تقویت شوند.


استاد حوزه و دانشگاه ضمن قرار گرفتن در آستانه حلول ماه رجب گفت: رجب ماه پراهمیتی است و انسان باید با اعمال صالح و ترک معصیت خود را برای ضیافت الهی آماده کند.


وی اعمال ماه رجب و به ویژه ایام اعتکاف را بسیار پراهمیت دانست و افزود: انجام این اعمال موجبات رحمت پروردگار را فراهم می آورد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی لجاجت را ناپسند و از امورات نهی شده در اسلام برشمرد و گفت: باید اهتمام ما به این باشد که چه در جامعه و چه در خانواده تسلیم حرف حق بوده و لجاجت را کنار بگذاریم.


وی لجاجت در امر طلاق به دلیل تعدی به زن را نشانه پست و دون بودن افراد دانست و خاطر نشان کرد: لجاجت شرعا گناه است و در خانه ای که لجاجت حاکم باشد آرامشی نخواهد بود./936/202/ب1

ارسال نظرات