۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۹۱۵
نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق:

رمز تأثیرگذاری دینی برخورد مناسب و اخلاق نیکو است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی با حضور در جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها ی زائران در نجف اشرف، رمز موفقیت مبلغان دینی را برخورد خوب و مناسب و اخلاق نیکو دانستند.
حجت‌الاسلام سيد مجتبي حسيني، نماينده ولي‌فقيه در نجف اشرف  آيت الله سيد مجتبي حسيني نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در كشور عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، در نشست روحانیون و مداحان کاروان ها ی زائران در نجف اشرف با بیان اینکه برخورد خوب و اخلاق نیکو که در اسلام نیز بسیار سفارش شده، رمز موفقیت و تاثیرگذاری دینی یک روحانی است، گفت: یک مبلغ موفق باید دارای صفاتی از جمله آشنائی با احکام دین به تعبیر روایات الفقه فی الدین باشد.

 

نماینده ولی فقیه در عراق، تکیه بر سخنان معصومین (علیه السلام) را نیز از جمله موارد دیگری اعلام کرد که مبلغان دینی باید دارا باشند.

 

آیت الله حسینی گفت:امام رضا(ع) به عبدالسلام بن صالح هروی فرمودند" فان الناس لو علموا محاسن کله منا لا تبعونا" اگرمردم زیبائی کلام ما را می دانستند از ما پیروی می کردند.

 

وی افزود: تکیه بر قرآن و روایات در برنامه های تبلیغی هرگز مخاطب را خسته نمی کند بلکه او را علاقه مندتر نیز خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احسانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف نیز در این مراسم خدمت فرهنگی به زائر را از اولویت های وظایف یک روحانی اعلام کردند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف افزود: مردم ما تشنه شنیدن معارف اسلام ناب محمدی (ص) هستند لذا باید در این سفر پر برکت علاوه بر زیارت ائمه معصومین (ع) هرچه بیشتر زائرین را با شناخت به ذوات مقدس معصومین هدایت نمائیم.

 

حجت الاسلام احسانی تواضع و فروتنی را از دیگر رمزهای جذب و موفقیت روحانیون کاروانها دانست./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات