۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۳۴۷۵

انتقاد از اتهام «شارلی ابدو» علیه مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ «شارلی ابدو»، نشریه فکاهی فرانسوی در سرمقاله‌ای همه مسلمانان را به بمب‌گذاری‌های تروریستی اخیر در بروکسل ارتباط داد و بار دیگر موجی از خشم و محکومیت را برانگیخت.
شارلي ابد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شارلی ابدو هشت روز پس از بمب‌گذاری‌های انجام شده در فرودگاه و مترو بروکسل و کشته شدن بیش از 30 نفر، در سرمقاله‌ای با عنوان «چگونه به اینجا رسیدیم؟»، نوشت: «ترس از انگ اسلام‌هراسی مردم را از مورد سؤال قرار دادن و اعتراض به جنبه‌های اسلام باز داشته است».

 

این سرمقاله با ارائه فهرستی از دلایل وقوع حملات در بروکسل از جمله بی‌کفایتی پلیس، بیکاری جوانان، مهاجرت و رشد اسلام‌گرایی آغاز می‌شود، و در ادامه می‌افزاید: «اما در حقیقت این حملات، مرحله آخر پروسه ساکت کردن است که در بزرگترین مقیاس ممکن در حال انجام است».

 

سپس با اشاره به حضور «طارق رمضان» در مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس، می‌گوید: «هدف او، در زیر لوای بحث و گفت‌وگو، منصرف کردن مردم از هرگونه انتقاد از دین اوست. دانشجویان علوم سیاسی که هفته به هفته به حرف‌های او گوش می‌دهند زمانی که روزنامه‌نگار می‌شوند یا پستی می‌گیرند، جرات نخواهند کرد که در مورد اسلام چیزی منفی بگویند یا بنویسند».

 

این سرمقاله سپس با اشاره به چند نمونه شهروند مسلمان معمولی که مانند بقیه مردم در حال زندگی خود هستند و حتی مورد احترام و علاقه مردم هستند، می‌نویسد: «شاید به ظاهر آن‌ها کاری نمی‌کنند اما نقش آن‌ها دقیقاً همین است که انجام می‌دهند».

 

این سرمقاله پس از انتشار مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

 

شادی حمید، نویسنده و عضو ارشد اتاق فکر «بروکینگز» در آمریکا در توئیتی نوشت: «هرگز فکر نمی‌کردم که این نشریه اساساً همه مسلمانان را در ترور همدست معرفی کند».

 

«سراج هاشمی»، رئیس رسانه دیجیتال (GVH Live) در آمریکا نیز گفت: قصد شارلی ابدو نوشتن فکاهی در مورد اسلام نیست، قصد آن‌ها اهریمن سازی اسلام است.

 

کول، یک نویسنده و عکاس نیجریه‌ای ـ آمریکایی نیز نوشت: سرانجام شارلی ابدو ماسک فکاهی خود را کنار گذاشت و صراحتاً عنوان کرد که مسلمانان، همه آن‌ها، دشمن هستند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات