۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۴۳۲
امام جمعه ارومیه:

همسران علما و روحانیان سنگر مستحکم دین هستند

خبرگزاری رسا ـ امام ‌جمعه ارومیه با تقدیر از همسران علما و روحانیان، گفت: قرار گرفتن همسران علما و روحانیان در شرایط مختلف و کمک به آنان در راستای تداوم امر خطیر تبلیغ دین از جایگاه مبارک و ارزشمندی برخوردار است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در گردهمایی همسران همدل روحانیان که در مصلا امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تشریح منزلت «زن» در آیینه اسلام اظهار داشت: با فراگیری آموزه‌های الهی و دین مقدس اسلام ارزش و ارج نهادن به مقام واقعی زنان در سراسر دنیا تبیین و آشکار شد چراکه در دوران جاهلیت و فراتر از مرزها و قبایل درک اهمیت وجود زن به عنوان پرورش‌دهنده انسان وجود نداشت.

 

وی افزود: ارتباط و تقویت ابعاد معنوی در وجود هر انسانی به ویژه بانوان به عنوان تربیت‌کننده و پرورش‌دهنده انسان می‌تواند تأثیر بسزایی در ارتقای شاخصه‌های اخلاق‌مداری و آراسته شدن به فضایل رفتاری مؤثر باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: سبک زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که در زمینه برخورد با حضرت امیرمؤمنان علیه‌السلام به عنوان همسر و در زمینه برخورد با فرزندان به عنوان مادر و در زمینه سیاسی به عنوان مدافع ولایت و در زمینه اخلاق و دین که یک معلم بود، باید برای جامعه فرهنگ‌سازی شود.


امام‌جمعه ارومیه اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام وقتی فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد می شدند، تمام قد بلند می شدند، فاطمه را در جای خود می نشاندند و دست فاطمه را می‌بوسیدند؛ این از عطوفت پدری نیست، بلکه در ضمن اینکه مقام فاطمه را نشان می‌دهد، همین عمل جایگاه زن را نیز نشان می‌دهد.


 
امام‌جمعه ارومیه با تقدیر از همسران علما و روحانیان، تصریح کرد: قرار گرفتن همسران علما و روحانیان در شرایط مختلف و کمک به آنان در راستای تداوم امر خطیر تبلیغ دین از جایگاه مبارک و ارزشمندی برخوردار است.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با ارائه پیشنهاد تشکیل شورای همسران علما و روحانیان در جهت تقویت ارتباط با یکدیگر خاطرنشان کرد: تداوم و وجود ارتباط میان خانواده‌های علما و روحانیان به عنوان یک ضرورت مهم قابل توجه است چراکه این گردهمایی‌ها و تشکیل جلسات بهانه‌ای در راستای ارتقا توان و تقویت روحیه میان همسران روحانیان است./936/102/ب1

ارسال نظرات