۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۲۳۳۴۱
امام جمعه ارومیه:

تقویت مبانی دینی و تربیتی در خانواده از ظرفیت‌های بزرگ بانوان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که با برنامه ریزی برای بهره مندی از ظرفیت زنان، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود، گفت: تقویت مبانی دینی و تربیتی در خانواده ها از ظرفیت های بزرگ بانوان است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه ظهر امروز در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی زنان در دفتر امام جمعه با اشاره به مشکلات و مباحث حوزه زنان، گفت: تشکیل مجمعی با حضور امام جمعه و بانوان نخبه در صدد رفع مشکلات زنان در جامعه، گام موثری خواهد بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، تذکر و انتقال دادن مسائل حوزه زنان را از دو جنبه موثر دانست و گفت: تذکر مشکلات در حوزه بانوان سبب می شود علما در خطبه های نماز جمعه و یا محافل مذهبی به این مباحث پرداخته و برای رفع آنان چاره ای اندیشیده شود.


وی افزود: تذکر این مسائل همچنین موجب می شود تا مشکلات اساسی استان را از مسؤولان مطالبه کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به بحران های مرکز آموزشی درمانی کوثر گفت: ما باید مطالبات استان خود را به مسؤولان گفته و از آنان درخواست کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی یکی از دغدغه های خود را استفاده نکردن مسؤولان از جایگاه امام جمعه عنوان کرد و افزود: مسؤولان باید از جایگاه امام جمعه جهت اطلاع از نیاز مردم استفاده کرده و در صدد رفع مشکلات بکوشند.


وی ضمن اشاره به حضور زنان فرهیخته در مساجد بیان داشت: در هر مسجدی باید به همراه امام جمعه، یک خواهر روحانی وجود داشته باشد تا مباحث مربوط به بانوان را مدیریت کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه برخی از جلسات دایر شده در مساجد مقوله علمی ندارند، خاطرنشان کرد: گاها برخی از این جلسات نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه مشکل جدیدی را هم ایجاد می کند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اکثر مسؤولیت بر عهده زنان است، گفت: ما ظرفیت بزرگی از زنان در جامعه داریم ولی متاسفانه از آن به نحو احسن استفاده نمی کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: با برنامه ریزی برای بهره مندی از ظرفیت زنان، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.


امام جمعه ارومیه، شوهرداری زنان به نحو احسن و تربیت درست فرزندان را مساوی با همه فضیلت های مردان از جمله حج و جنگ و حفاظت از مرزها دانست و گفت: بر اساس دیدگاه اسلام، مهمترین وظیفه زن تربیت فرزند صالح است.


وی تصریح کرد: مدیریت محیط خانه امری بسیار مهم است که مسؤولیت آن بر دوش زن گذارده شده تا محیط خانه را محیطی امن برای تربیت اشرف مخلوقات فراهم کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حالات خواجه نصیر الدین طوسی گفت: مدیران ما باید غیر از تخصص، فرهیخته ترین و متقی ترین افراد باشند.


امام جمعه ارومیه اذعان داشت: ما باید به غیر از تخصصی که داریم، ارتباط خود را با خدای تبارک و تعالی افزون تر کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: اتصال با خدا اگر محکم باشد، خدا هیچ گاه بنده را در بن بست قرار نمی دهد./936/202/ب1

ارسال نظرات