۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۱۸۷
اردوغان:

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مسلمانان را هدف قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ترکیه گفت: اسلام هراسی در آمریکا رو به افزایش است و نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی، مسلمانان را هدف قرار می‌دهند.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی در مراسم افتتاح یک مسجد در نزدیکی واشنگتن که با حمایت مالی آنکارا ساخته شده است، تاکید کرد: اسلام هراسی در جامعه آمریکا افزایش یافته است و نامزدهای ریاست جمهوری در رقابت‌های انتخاباتی، مسلمانان را هدف قرار می‌دهند.

 

این مسجد ظاهراً بزرگ‌ترین مکان مذهبی مسلمانان در سراسر آمریکا به شمار می‌رود.

 

اردوغان در ادامه تصریح کرد: افرادی هستند که به مسلمانان تروریست می گویند و آنها را تروریست می‌دانند. من مواضع برخی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار داده‌ام و برخی از نامزدها در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، هنوز از این موضع دفاع می‌کنند.

 

نامزدهای جمهوریخواه در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، موج اسلام هراسی در این کشور را تشدید کرده‌اند. دونالد ترامپ نامزد پیشتاز این حزب خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده است و تد کروز رقیب اصلی وی نیز گفته است که پلیس باید گشت‌های خود در مناطق مسلمان نشین آمریکا را افزایش دهد.

 

اردوغان گفت: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که عدم تحمل در قبال مسلمانان در آمریکا و جهان رو به افزایش است. این مطلقاً غیر قابل قبول است که همه مسلمانان هزینه درد و رنج حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی را بپردازند.

 

رییس جمهور ترکیه اظهار داشت: حملات اخیر که از سوی داعش در بروکسل و پاریس انجام شده است، قابل مقایسه با آن چیزی است که ترکیه در مقابله با تروریست‌ها و کردها و گروه‌های تندرو انجام می‌دهد.

 

وی البته گفت: در شرایط کنونی در بروکسل و پاریس تروریسم وجود دارد ولی اجازه بدهید فراموش نکنیم که سطح تروریسم در بروکسل و پاریس قابل مقایسه با سطح تروریسم در ترکیه نیست.

 

تروریست‌های داعش از ژوئن تاکنون 4 حمله تروریستی را در ترکیه انجام داده‌اند که این حملات منجر به مرگ حداقل 150 نفر شده است. ترکیه در حال جنگ با شبه نظامیان کرد در مناطق جنوب شرقی این کشور است.

 

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری‌ها تاکنون کشته شده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات