۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۳۲۲۹۰۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره فاطمی الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: بهره گیری از سیره فاطمی الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است و باید بهره گیری شایسته ای از برنامه های زندگانی این بانوی بزرگوار برای تکامل خود داشته باشیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامیداشت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه الزهرا(س) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است که ضرورت دارد از سیره نورانی این بانوی گرانقدر بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.


وی تصریح کرد: این بانوی والامقام چنان جایگاهی دارند که پیامبر گرامی اسلام ایشان را پاره تن خود دانسته و نسبت به مقام ایشان نیز از سوی اهل بیت معصومین(ع) روایات فراوانی بیان شده است.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره فاطمی الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است و می طلبد بهره گیری شایسته ای از برنامه های زندگانی این بانوی بزرگوار برای تکامل خود داشته باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: بهره گیری از سیره نورانی حضرت فاطمه الزهرا(س) زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار داده و ما را در مسیر معرفت حقیقی رهنمون می کند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: حضرت فاطمه الزهرا(س) بانویی با دارا بودن ویژگی ها و خصایص ارزنده ای مانند حجاب و عفاف، عبادت، تربیت فرزندان نیکو و صالح و دیگر امور بوده است که نیاز است ادامه دهنده راه این بانوی بزرگوار باشیم.


وی با بیان این که عشق و ارادت خاصی نسبت به اهل معصومین(ع) در وجود مردم ما قرار دارد، گفت: ضرورت دارد سیره و روش زندگانی این عزیزان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده تا بتوانیم به مراتب ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا کنیم.


امام جمعه آمل با اشاره به این که نوروز امسال همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) شده است، افزود: نیاز است تا در این ایام با قراردادن خود در محضر اهل بیت معصومین(ع) پله های ترقی را سپری کرده و عاقبت بخیری و تحقق رضایت حضرت حق را برای خود فراهم کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ارزنده و مهم است که باید در راستای ترویج و گسترش آن تلاش های شایسته و در خور توجهی صورت گیرد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی مدون و شایسته است تا بتواتیم این امر مهم را در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان به صورتی ارزنده گسترش داده و زمینه ترویج اندیشه های ناب دینی را در جامعه فراهم کنیم./1314/302/ب1

ارسال نظرات