۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۹۷۶
برای سال تحصیلی جدید؛

مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری آمل دانش پژوه می پذیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) از آغاز به کار رشته تربیت مدرسی فقه و اصول از سال تحصیلی آینده در این مرکز خبر داد.
حوزه علميه امام حسن عسکري

حجت الاسلام نورایی، مدیر مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اظهار داشت: مرکز آموزش عالی حوزوی حضرت امام حسن عسکری(ع) آمل تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت می کند و قرار برای سال تحصیلی آینده دانش پژوه پذیرش کند.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: این مرکز در سال آینده تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های تخصصی مدرسی فقه و اصول، کلام اسلامی و تفسیر دانش پژوه می پذیرد.

 

حجت الاسلام نورایی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط پذیرش داوطلبان در این مؤسسه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: اتمام پایه نه حوزه تا پایان سال 95 و حداکثر سن 34 سال از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام است.

 

وی تصریح کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام به ساید مدیریت مراکز تخصصی حوزه های علمیه به آدرسwww.mt.ismc.ir مراجعه کنند.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل همچنین، آخرین مهلت ثبت نام در این مرکز را 28 اسفند ماه 94 اعلام کرد.

 

حجت الاسلام نورایی تخصصی شدن دروس در مدارس علمیه را یکی سیاست های خوب حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل نیز چند سالی است که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل آغاز به کار کرده و تاکنون به صورت تخصصی در رشته های تفسیر و کلام مشغول فعالیت بوده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به استقبال مناسب طلاب فاضل حوزه های علمیه از رشته های مرکز تخصصی آمل، تصریح کرد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل به عنوان نخستین حوزوه در مازندران به دنبال پرورش طلابی فاضل و مستعد در رشته های تخصصی حوزوی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل، حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و افزود: این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام نورایی حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز تخصصی حوزوی به منظور پرورش طلاب و اساتید مجرب برای جامعه دینی هستیم./950/302/ب1

ارسال نظرات