۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۸۱۴
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از سیره فاطمی زندگی انسان را در مسیر سعادت قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می دهد، گفت: ضرورت دارد در راستای ترویج مکتب فاطمی کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امشب در مراسم پایانی ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می دهد، گفت: ضرورت دارد در راستای ترویج مکتب فاطمی کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در باب حضرت فاطمه زهرا(س) آیات فراوانی آمده است که همه مفسران شیعه و سنی بارها بیان کردند تمام این آیات در حق حضرت زهرا(س) و اولاد ایشان گفته شده است.


وی خاطرنشان کرد: آیه مباهله در حق این وجود نورانی نازل شده است که پیامبر گرامی اسلام تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را همراه خود برای مباهله با مسیحیان برده است.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که وقتی آیه تطهیر نازل شد صحبت اهل بیت معصومین(ع) به میان آمد، افزود: شیعه و سنی بیان می کنند آیه تطهیر در حق حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شد که این وجود نورانی خود قسمت کبری است.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) از موقعیت ارزنده و گرانقدری برخوردار بوده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام همواره به این بانوی گرانقدر محبت های فراوانی صورت می داده و او را بسیار دوست داشته است.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام محبت های فراوانی نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) بر دل داشته است اما بعد از حضرت محمد(ص) کاری کردند که این وجود نورانی نتوانست از جایش بلند شود.


وی افزود: بهره گیری از مکتب فاطمی تعالی بخش زندگی انسان است و ضرورت دارد در این مسیر ارزنده کوشا بوده و در مسیر تحقق آن در زندگی خود کوشا باشیم.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید اخلاص در عمل را سرلوحه امور خود قرار داده و معرفت داشته باشد، گفت: اعمال نیکو و شایسته برکات و دستاوردهای ارزشمندی در زندگی انسان داشته و زمینه عاقبت بخیری را فراهم می کند.


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان باید تلاش کند تا معرفت حقیقی نسبت به اهل بیت معصومین(ع) پیدا کرده و در عمل ادامه دهنده سیره نورانی این بزرگواران باشد./1314/202/ب1

ارسال نظرات