۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۸۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ایمان و پاکدامنی، مهم‌ترین ویژگی پیروان حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: پیروان حقیقی حضرت زهرا(س)، ویژگی‌های خاصی دارند که ایمان و پاکدامنی مهم‌ترین آن‌ها است.
حجت الاسلام کفيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه یکشنبه در همایش روهروان یاس نبوی که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: حضرت زهرا(س)، الگوی زنان عالم است، اما لازم است جوانان بیش از سایرین در تبیعت از اخلاق و رفتار آن حضرت، بر دیگران پیشی بگیرند.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) حقیقت سر به مهری است که بسیاری از افراد در طول تاریخ بدون توجه به ارزش و اهمیت آن، روزگار گذرانده‌اند، اما افرادی که به درک عظمت ابعاد وجودی آن حضرت نائل شده‌اند، مدارج عالی معنوی را طی کرده‌اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا(س) عاشقانه دوستدار خداوند بود، این مسأله را می‌توان از تمام دوران حیات آن حضرت دریافت، ایشان در سخت‌ترین دوران حیات پدر بزرگوارشان تا دوران شهادت، از هیچ اقدامی برای تعالی اندیشه اسلامی و ترویج احکام آن کوتاهی نکردند.

 

حجت الاسلام کفیل تأکید کرد: دختران جوان جامعه ما باید حضرت زهرا(س) را بشناسند، آن‌ها باید درک کنند که الگوهای غربی و مدل‌های زینت داده شده غربی، نمی‌توانند سبب سعادت و رستگاری آن‌ها شوند و تنها منش و مرام حضرت زهرا(س) راهنمای آن‌ها به سوی سعادت و خیر است.

 

وی در ادامه افزود: جوانانی که با پیروی از الگوها و مدل‌های غربی به دنبال آرامش و راحتی خیال هستند باید بدانند هر اندازه بیشتر به دنبال این الگوها باشند، بیشتر محتاج آرامش روحی و روانی می‌شوند و هرگز به آنچه دوست دارند، نمی‌رسند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اخلاق و رفتار حضرت زهرا(س) با روح و مقتضای خلقت بانوان جامعه هماهنگ است زیرا این رفتارها برآمده از اساس خلقت و بر اساس فطرت آن‌هاست.

 

حجت الاسلام کفیل، در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در کنار تمامی مزایا و ویژگی‌های اجتماعی، به عنوان همسری نمونه و مادری مکرمه در محیط خانواده، واجد ارزش و اهمیت بسیاری است.

 

وی تصریح کرد: فرزندانی که در دامان آن حضرت پرورش یافتند، در زمان خود، بزرگ‌ترین وقایع تاریخی را رهبری کردند به طوری که مورخان و حتی معاندان هرگز نتوانستند ایراد و اشتباهی برای کار و عمل آن‌ها در نظر بگیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر امام حسین(ع)، در دامان هر زن دیگری به جز حضرت فاطمه(س) پرورش می‌یافت، هرگز نمی‌توانست واقعه عظیم عاشورا را رهبری کند و اگر حضرت زینب(س) از تعالیم آن حضرت بهره‌مند نبود، نمی‌توانست حامل پیام بزرگ عاشورائیان باشد.

 

حجت الاسلام کفیل در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه افراد و گروه‌هایی که به دنبال حذف مبانی دینی از زندگی انسان‌ها هستند نمی‌دانند که اعمال آن‌ها چه نتایج وخیمی را برای بشریت به دنبال دارد زیرا تنها دین و معنویت است که می‌تواند انسان را در برابر ناملایمات مادی و روحی حفاظت کند.

 

وی تصریح کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری بزرگ و جامعه ما به اندازه‌ای به شناخت آن حضرت نیاز دارد که لازم است پایان نامه‌های دانشجویی و مقالات تحقیقاتی فراوانی در مورد ابعاد وجدی ایشان و همچنین شیوه ترویج سبک زندگی آن حضرت در جامعه اسلامی تهیه و عرضه شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: پیروان حقیقی حضرت زهرا(س)، ویژگی‌های خاصی دارند که ایمان و پاکدامنی مهم‌ترین آن‌هاست./868/202/ب1

ارسال نظرات