۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۱۷۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تهدید فرهنگی رویکرد غرب برای تضعیف دین محوری در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تهدید فرهنگی رویکرد غرب در راستای تضعیف دین محوری در جامعه است، از این رو باید مراقب هجمه ها و تلاش های شوم دشمنان باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آمل برگزار شد با بیان این که ضرورت دارد مکتب فاطمی و علوی را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم، گفت: اگر زندگی خود را بر محور تعالیم والای دینی و روش های اسلامی قرار دهیم برکات و ثمرات ارزشمندی در آن وجود دارد.


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه الزهرا(س) از چنان مقام ارزنده و والایی برخوردار است که در دیدار با افراد نابینا نیز حجاب را رعایت می کردند.


وی با بیان این که بهره گیری از مکتب فاطمی تعالی بخش زندگی انسان است، گفت: انسان باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و مراقبت کنیم تا این مکتب گرانقدر و عظیم در جامعه کمرنگ نشود.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: هر چه داریم از همین فاطمیه است که باید مراسم های عزاداری این ایام گرانقدر به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود و نباید فاطمیه را فراموش کنیم.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که ذکر توسل به ساحت اهل بیت معصومین(ع) و خاندان عصمت و طهارت برکات و ثمرات ارزشمندی دارد، گفت: حضور در مجالس این بزرگواران از مقام ارزنده و رفیعی برخوردار است و باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ولایت مداری از ویژگی های بارز و ارزشمند حضرت فاطمه الزهرا(س) بود، افزود: این بانوی گرانقدر همواره در مسیر ولایت بوده و در این راه نورانی قدم برداشته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مصون سازی فرهنگی تصریح کرد: ضرورت دارد برای مصون سازی فرهنگی به این هدف اعتقاد داشته باشیم و برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش جدی کنیم.


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: باید در مسیر پیشرفت عمیق، مستحکم و مبتنی بر پایه های داخلی کشور گام برداریم و بدانیم رونق ظاهری، واردات کالا و خشنودی مقطعی جامعه به ضرر مردم است.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: تهدید فرهنگی رویکرد غرب در راستای تضعیف دین محوری در جامعه است که باید مراقب هجمه ها و تلاش های شوم دشمنان باشیم.


وی ادامه داد: امروزه از بعضی تالارها و عروسی ها گزارش هایی می رسد که نگران کننده بوده و اردوهای مختلط دانشگاهی نیز کاری در این باره صورت نگرفته است که باید مراقبت شایسته ای داشته باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات