۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۶۶۴
استاد حوزه علمیه:

شناخت منافق در زمان فتنه و مواجهه با دشمن میسر می‌شود

خبرگزاری ر سا ـ استاد حوزه علمیه گفت: منافق را تنها در زمان فتنه و مواجهه با دشمن می‌شود شناخت چرا که آنان در هنگام خطر طرف دشمن را می‌گیرند.
نفاق فتنه 88

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه چین‌چیان استاد حوزه علمیه، امروز در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت جانگداز شهیده ولایت، حضرت زهرا(س)، گفت: منافقان به میزان ضرری که به مسلمانان وارد می‌کنند از خطرناک‌‌ترین گروه‌‌ها برای آنها به شمار می‌آیند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کفر شرایط بهتری از نفاق دارد، بیان داشت: علت بدتر بودن نفاق از کفر این است که فرد کافر در ظاهر کفر خود را مطرح می‌کند اما منافق نفاق خود را در ملأ عام پنهان کرده و در فعل خود صداقت ندارد.

 

وی افزود: برای انسان نبرد با کافر امکان پذیر است و اگر فردی در این مسیر کشته شود به مقام والای شهادت نائل می‌شود اما در میدان نبرد با منافق، انسان با شخص مشخصی روبه‌رو نیست تا با او مبارزه کند.

 

چین‌چیان در خصوص اینکه منافقان ظاهرا از مسلمانان مومن‌تر هستند، گفت: منافقان بسیار ادعای دینداری می‌کنند و آن قسمت از دین را که بسیار دوست می‌دارند در افکار عمومی مردم تزریق می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‎ای از قرآن کریم، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ای مردم مراقب ایمانتان باشید تا به کفر تبدیل نشود؛ این آیه بیانگر آن است که انسان باید مراقب دین خود باشد تا از راه حق منحرف نشود چرا که بلعم باعورا شخصی مستجاب الدعوه و مبلغ دین موسی بود اما حب فرعون موجب انحراف او از مسیر حق شد.

 

وی در خصوص اینکه منافق را تنها در زمان فتنه و مواجهه با دشمن می‌شود شناخت، عنوان کرد: منافقان غالبا ولایتمداری را ادعا و عموما با ولایت قبلی مرتبط هستند و داعی آن را در ذهن دارند و همچنین زبانا با ولایت فعلی کنار و عملا عکس آن را رفتار می‎کنند، منافق را تنها در زمان فتنه و مواجهه با دشمن می‌شود شناخت چرا که آنان در هنگام خطر طرف دشمن را می‌گیرند.

 

چین چیان در پایان خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند من شما را از دو چیز برحذر می‌دارم اول منافق رند و دیگر امت بی‌تدبیر؛ اگر بین منافق رند و امت بی‌تدبیر پیوند ایجاد شود ماجرای صفین، کربلا و فاطمیه شکل می‎گیرد./813/202/ب1

ارسال نظرات