۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۳۹۶
حجت الاسلام رفیعی تشریح کرد؛

چهار ویژگی قرآن کریم/ رفع مشکلات جامعه در گرو عمل به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ این سخنران مذهبی گفت: قرآن مسیر زندگی را برای ما مشخص کرده است و ما اگر به دستورات قرآن عمل کنیم بسیاری از مشکلاتمان برطرف خواهدشد.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی در دهمین جشنواره قرآنی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بهترین راه و مسیر برای شناخت قرآن کریم خود قرآن است، اظهار کرد: قرآن چهار ویژگی دارد که ما باید آن را به خوبی بشناسیم، ویژگی قرآن موعظه بودن آن است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی قرآن کریم این است که قرآن شفای بیماری های درونی است، بیان کرد: قرآن مسیر زندگی را برای ما مشخص کرده است و ما اگر به دستورات قرآن عمل کنیم بسیاری از مشکلاتمان برطرف خواهد شد.


این سخنران مذهبی با بیان اینکه خداوند در قرآن نسبت به سستی کردن انسان ها در ارتباط با عمل کردن به دستورات قرآن گلایه کرده است، افزود: ما اگر زندگیمان را بر پایه دستورات قرآنی بنا کنیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های قرآن کریم رحمت است، افزود: خداوند در قرآن صفاتی را برای خردمندان ذکر کرده است، نخستین ویژگی اهل خرد این است که همواره به عهد خود با خداوند وفادار خواهند بود.


حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اهل خرد طبق آیات قرآن هیچگاه اهل اختلاف افکنی نیستند، تصریح کرد: خردمندان همواره عالمانه و آگاهانه از خداوند هراس دارند و همواره ترس از قیامت در آنها زنده است.


وی با انتقاد از کسانی که بهشت را به ارزانی در اختیار مردم قرار می دهند، بیان کرد: متأسفانه برخی از منبری ها به نحوی برای مردم سخن می گویند که آن ها فکر می کنند با یک یا حسین می توانند وارد بهشت شوند./858/202/ب2

ارسال نظرات