۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۲۰۹۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

مؤسسات قرآنی با اهتمام به امور قرآنی معارف اهل‌بیت را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مؤسسات قرآنی باید با اهتمام به امور تخصصی قرآنی به تبیین معارف اهل بیت(ع) بپردازند.
عبدالرضا سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر امروز در نشست مجمع مدیران مؤسسات استان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خواستار توجه بیشتر به تبیین معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست گفت: هم قرآن و هم عترت قرآن باید در کنار هم و به موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

 

وی گفت: قرآن منهای عترت می‌شود مثل اوضاعی که کشورهای اسلامی دچار آن شده‌اند؛ در این کشورها حکومت به ظاهر اسلامی است ولی دست انها در دست قاتلان است و با آن‌ها پیمان می‌بندند.

 

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که اسلام منهای اهل‌بیت(ع) با فرهنگ نورانی پیامبر اسلام(ص) فاصله دارد، تأکید کرد: اگر قرآن و عترت همراه یکدیگر باشند و سرلوحه کار قرار بگیرند، اسلام مدنظر جمهوری اسلامی و حزب الله حاصل می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ضرورت‌های مؤسسات قرآنی این است که هم به امور تخصصی قرآن کریم و هم به معارف اهل‌بیت(ع) بپردازند.

 

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: توسعه فضای تعاملی و انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های آموزشی قرآنی با تعامل با مرکز آموزش استان از برنامه‌های مؤثر اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی است.

 

وی با بیان این‌که عزم جدی و همدلی مسؤولان لازمه گسترش فعالیت‌های قرآنی است، اظهار داشت: همین عامل سبب شده اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان در ردیف پنج استان برتر قرار بگیرد و دارالقرآن الکریم استان هم در سطح مطلوبی در جایگاه کشوری به ایفای نقش بپردازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که اگر نهال قرآن را در دل جوانان بکاریم، شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه اسلامی نخواهیم بود، اضافه کرد: در همین راستا 50 طرح کارشناسی قرآنی در سطوح مختلف استان طراحی و تدوین شده و در اختیار مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی قرار گرفته است.

 

گفتنی است، مجمع عمومی مدیران مؤسسات قرآنی استان بوشهر با حضور حمیدرضا نداف، کارشناس امور موسسات قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد./833/202/ب2

ارسال نظرات