۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۲۰۵۴۴
حجت‌الاسلام محمدیان:

کتاب‌های دینی باید به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ ییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید همگی تلاش کنیم تا کسانی که به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند را با کتبی مواجه کنیم که آنان را به خداوند متعال نزدیک کند.
حجت الاسلام محمديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بعد از ظهر امروز یک‌شنبه 16 اسفند در آیین بزرگداشت دوازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در مرکز فرهنگی پیام، گفت: خدمت در کنار کتاب و کتابخوانی یک توفیق الهی است، اهمیت موضوع کتاب و خوانش آن‌قدر زیاد است که در اشعار بزرگان ما نیز اشاره شده است.

 

وی افزود: برخی اقشار جامعه با موضوعات بسیار سطحی از نظر شغلی سر و کار دارند که این مشغله‌ها در جای خود بسیار ارزشمند است اما اهل کتاب بودن به عنوان یک شغل با سایر مشاغل از نظر ارزش بسیار متفاوت است و با ارزش‌تر است.

 

 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره معجزه الهی کتاب، یادآور شد: کتاب آخرین معجزه برای بشر است، امروز نمی‌توان از معجزات موسوی و عیسوی به صورت عینی چیزی را دید اما این کتاب است که همچنان وجود دارد، در زمان پیامبر(ص) نیز خداوند در حالی که تنها 10 نفر تنها خواندن را می‌دانست به اعجاز قلم قسم خورد.

 

حجت الاسلام محمدیان تأکید کرد: باید همگی تلاش کنیم تا کسانی که به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند را با کتبی مواجه کنیم که آنان را به خداوند متعال نزدیک کند، ضمن اینکه باید همه تلاش ما این باشد که مردم برای خوانش کتاب تشویق شوند، در این راه نیز می‌توان در ایام عید حتی به همراه عیدی یک کتاب نیز هدیه داد.

 

لازم به ذکر است بعد از حجت الاسلام محمدیان، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها در سخنان کوتاهی، گفت: امروز نهاد کتابخانه‌ها در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است، این روزها شاهد هستیم که وضعیت کتابداران بهتر شده است اما این روند همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور چهره‌های مختلف ادبی و سیاسی اجتماعی برگزار شد از تمبر دوازدهمین سالروز تشکیل نهاد کتابخانه‌ها رونمایی شد و در ادامه نیز از تنی چند از زحمت‌کشان حوزه کتاب و کتابداری تجلیل به عمل آمد./856/202/ب1

ارسال نظرات