۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۲۰۰۰۵
رییس قوه قضائیه:

فهم و درک قرآن با نگاه توحیدی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: اگر ما بخواهیم قرآن را درک و فهم کنیم باید معنای قرآن را در خود پیاده کنیم و این با نگاه توحیدی امکان پذیر است.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، امروز در چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه که در سالن‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت است، گفت: خداوند متعال خود در قرآن مکرر بر عظمت این کتاب تاکید کرده است.

 

وی افزود: در قرآن خداوند قسم یاد کرده که این کتاب معرفت است و در آیات و روایات متعدد آمده است که تنها کسانی می‌توانند آن را مسح کنند که پاک و مطهر باشند، بنابراین مسح قرآن برای افراد غیرمطهر جایز نیست.

 

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه در سوره زمر آمده که قرآن احسن الحدیث است، عنوان کرد: به قول مطلق، قرآن احسن الحدیث است چرا که ما در عالم هیچ کلامی نداریم که به طور مطلق احس الحدیث باشد.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به سوره اسراء که انزال و نزول قرآن را به حق برشمرده، گفت: قرآن به حق و مطلق بوده و هیچ باطلی به این حقیقت راه پیدا نکرده و احادیث بسیاری بر این امر تاکید دارد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان علی(ع) ابراز کرد: قرآن اقیانوس و دریایی است که عمق آن درک نمی‌شود، ما در حیات زندگی خود باید آیات قرآن را فراگرفته و آن را به صورت عملی ساری و جاری کنیم.

 

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما باید حامل قرآن باشیم، بیان داشت: در مفاهیم قرآن صراط مستقیم بارها معنا شده است که عبودیت و بندگی را همان صراط مستقیم معنا کرده است، حاملان قرآن کسانی هستند که مخصوص رحمت الهی شده و لباسی از نور بر تن کرده و نزد خدا مقرب می‌شوند.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به ویژگی‌های شب ‌زنده داران، گفت: آنان متقیانی هستند کم خوابیده نافله و صلاة مستحبی به جا آورده و در ثلثی از شب به تلاوت و قرائت قرآن مشغول هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم قرآن را درک و فهم کنیم باید معنای قرآن را در خود پیاده کرده و این با نگاه توحیدی امکان پذیر است./813/202/ب1

ارسال نظرات