۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۹۱۵
کارشناس مسائل تربیتی:

تشویق دختران به حفظ حجاب اثر روانی بالایی بر آنها دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی گفت: مادران دختران خود را برای داشتن حجاب تشویق کنند و بدانند که این تشویق اثر روانی بالای برای جذب شدن دختر به حفظ حجاب دارد.
حجت الاسلام مسلم داوودي نژاد، کارشناس مسائل خانواده، حجت‌الاسلام داودي نژاد تشویق دختران به حفظ حجاب اثر روانی بالایی بر آنها دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، کارشناس مسائل خانواده، امروز در کارگاه تربیت دینی کودک که در مؤسسه سبک زندگی اسلامی مهرجویان برگزار شد به شیوه و راهکارهای تربیت اسلامی پرداخت.

 

حجت الاسلام داوودی نژاد افزود: مادران دختران خود را برای داشتن حجاب تشویق کنند و بدانند که این تشویق اثر روانی بالای برای جذب شدن دختر به حفظ حجاب دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به رابطه بین پوشش و حیا اشاره کرد و گفت: این گونه نیست که جذابیت در نمایش گذاشتن بدن باشد، مادران می توانند برای دختران لباس مجلسی تهیه کنند که پوشش حیا را نیز همراه داشته باشد.

 

جذابیت فراتر از زیبایی است
وی به روش های ترغیب دختران به رعایت حجاب اشاره و ابراز داشت:  مادران باید به دختران نشان بدهند که جذابیت فراتر از زیبایی است. زیبایی همیشه جذابیت ندارد. گل برای گل فروش زیباست، اما جذابیت ندارد.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) از حسن و زیبایی حضرت یوسف(ع) می گفتند که به ایشان عرض کردند: آیا شما زیباتر هستید یا یوسف؟ فرمودند: کان یوسف احسن و لکننی املح. ترجمه: یوسف از من زیباتر بود ولی من از او ملیح تر و با نمک تر هستم.».

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی در جواب این پرسش که برای فرزند دار شدن، فاصله سنی میان فرزندان ما چه اندازه باشد، گفت: برای فرزنددار شدن، سعی کنید فاصله سنی فرزندان از یک سال و نیم تا سه سال بیشتر نباشد؛ چرا که از نظر روانی و رفتاری بر آن ها تأثیرگذار است.

 

وی ابراز داشت: فاصله زیاد بین فرزندان خوب نیست و حتی سبب می شود در حق فرزند اول ظلم شود و این نکته را نیز باید دقت کنید که مراقب هیجانات فرزند اول باشیم تا به کودک کوچک‌تر حسادت نکند.

 

انگیزه دادن به فرزند، همت را در او ایجاد می کند
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سه عنصر، زنتیک، محیط و همت بر شخصیت فرزند شما مؤثر است، گفت: اسلام ژنتیک را در شخصیت افراد مؤثر می داند، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:« السَّعِیدُ مَنْ سَعِدَ فِی بَطْنِ أُمِّهِ وَ الشَّقِیُّ مَنْ شَقِیَ فِی بَطْنِ أُمِّهِ، سعادتمند کسی است که در شکم مادرش سعادتمند شد و شقاوتمند کسی که در شکم مادرش شقاوتمند شد.».

 

حجت الاسلام داوودی نژاد خطاب به والدین گفت: انگیزه دادن به فرزند، همت را ایجاد می کند؛ از این رو والدین باید انگیزه کودکان را بالا ببرند، اما مراقب باشند که این تصور در ذهن فرزند آن ها تداعی نشود که هر چه نیاز داشته باشند دست یافتنی است؛ چرا که استعداد بچه ها فرق می کند و اگر به خواسته خود نرسد، دچار اضطراب می شود.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: در سفارش های بزرگان دین آمده است که ما مأمور به وظیفه هستیم، نه نتیجه؛ ما باید تلاش خود را انجام دهیم و اگر به نتیجه نرسیدیم، بدانیم صلاح خداوند متعال اینگونه بوده است و هرگز از تلاش کردن نا امید نشویم./1309/202/ب2

ارسال نظرات