۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۹۰۸
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خبر داد؛

ایجاد تسهیلات جهت بهره‌مندی دانشجویان از سفر عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از ایجاد تسهیلات کم‌بهره جهت بهره مندی زائران دانشجوی عتبات عالیات در سراسر کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در حاشیه همایش متولیان کاروان‌های عتبات دانشجویی آذربایجان‌شرقی در تبریز، در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با یکی از بانک‌های عامل، 25 هزار دانشجو در سراسر کشور کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به صورت تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.


وی با اشاره به این‌که 60 میلیارد ریال جهت تأمین هدایای فرهنگی ویژه دانشگاهیان حاضر در کاروان های دانشجویی عتبات عالیات اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: با فراهم شدن شرایط اعطای تسهیلات کم ‌بهره به دانشگاهیان شاهد استقبال دانشجویان در این سفر معنوی بوده ایم؛ البته به دنبال در اعزام دانشجویان بی‌بضاعت نیز هستیم.


حجت الاسلام فقیهی از اعزام بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد و گفت: چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از 5 بهمن ماه آغاز شده و این اعزام ها تا پایان فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت. تاکنون بیش از 4 هزار دانشگاهی در قالب 109 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند.


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان این‌که بیش از 50 هزار نفر در این دوره نام‌نویسی کرده بودند، خاطرنشان کرد: 12 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه به قید قرعه از سراسر کشور توفیق زیارت عتبات عالیات در چهاردهمین دوره را داشته اند که نهایت تلاش‌ها جهت تسهیل سفر دانشگاهیان به ویژه دانشجویان صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای کاروان‌ها پیش بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه تمامی کاروان های دانشگاهی دارای روحانی هستند؛ از این رو ستاد عتبات دانشگاهیان، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می شود.


حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: کارهای فرهنگی با اشراف بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و در نجف ویژه دانشگاهیان انجام می شود که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهر ایشان برگزار می شود. ضمن این‌که همایش های جداگانه ای نیز در کربلای معلی اجرا می شود./935/303/ب2

ارسال نظرات