۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۵۵۷
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا خبر داد؛

توسعه امکانات آموزشی حوزه علمیه خواهران شهرضا

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا گفت: یکی از مهم ترین سیاست های آموزشی این مرکز، توسعه امکانات و خدمات آموزشی، جهت تسهیل تحصیل طلاب خواهر است.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اکرم السادات قریشی، مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا، شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه علمیه معصومیه شهرضا به همت حاج شیخ نعمت الله جعفری در سال 61 تأسیس شده و پس از مدتی آموزش دروس حوزوی زیرنظر حوزه برادران و اخذ امتحان و ارائه مدرک توسط حوزه علمیه برادران، دامنه فعالیت خود را گسترش داد.

 

وی در ادامه افزود: با شروع به کار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در کشور و بازرسی این مرکز از حوزه علمیه خواهران شهرضا، این حوزه زیرنظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران رفت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا با بیان این که تاکنون 130 طلبه از این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شده اند، عنوان کرد: در این مدرسه علمیه تا سطح 2 حوزوی تدریس می‌شود که این مقطع برابر با مقطع کارشناسی دانشگاه است و در مدت 5 سال قابل اخذ است.

 

وی با بیان این که سنوات تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی به شرط سنی اضافه می شود، خاطرنشان کرد: در سطح 2 ما به دنبال تربیت کارشناس مسائل دینی، مربی مسائل دین، مبلغان و مشاوران دینی و نیز آماده سازی استعدادهای برتر برای تحصیل در سطح 3 و سطح 4 هستیم.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا با اشاره به امکان ادامه تحصیل در سطح 3 و 4 در شهر اصفهان، ادامه داد: این حوزه علمیه پتانسیل مناسبی جهت آموزش جوانان و بانوان جامعه با علوم اسلامی و نیز جنبه های کاربردی زندگی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین زنان به عنوان محورهای زندگی و بنیان خانواده دارد، لذا به ویژه خانواده ها توصیه می کنم که فرزندان خود را به ادامه تحصیل در دروس حوزوی تشویق کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: 30 نفر از فارغ التحصیلان این مدرسه در مدارس علمیه سراسر کشور در کسوت مدیریت یا استادی مشغول به فعالیت هستند که از جمله این مدارس می توان به مدرسه عملیه خرم بید و یا نورآباد ممسنی استان فارس اشاره کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا تصریح کرد: بالغ بر 45 مبلغ زن در مدرسه علمیه معصومیه شهرضا تربیت شده اند که  از این مجموع، سه نفر به عنوان معاون فرهنگی و مشاور مذهبی دانشگاه ها، 15 نفر در محافل عمومی و 7 نفر به عنوان مشاور فرهنگی در مدارس هستند.

 

قریشی گفت: 20 نفر از مبلغان این مدرسه به عنوان امام جماعت در حال ترویج آموزه های دینی در بین قشر نوجوان هستند.

 

وی اضافه کرد: 23 نفر از مبلغان ما در ایام محرم و صفر در سطح شهرستان بالغ بر 430 جلسه  تبلیغ و سخنرانی برگزار کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا با بیان این کانون پژهوشی این مدرسه با فعالیت بالغ بر 30 طلبه از کانون های فعال است، تصریح کرد: شرکت طلاب مدرسه علمیه معصومیه شهرضا در طرح رشد، ارسال 110 اثر به جشنواره علامه حلی و کسب 2 اثر قابل تقدیر، 3 اثر قابل تقدیر از مجموع 110 اثر ارسالی به فرخوان اهل قلم و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از جمله دستاوردهای پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه شهرضا است.

 

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ثبت نام سال جاری مدرسه علمیه معصومیه شروع شده است و تا 25 اسفندماه ادامه دارد؛ در این مقطع ما 35 نفر جذب می کنیم که از این مجموع 25 نفر به صورت حضوری و با حداقل مدرک دیپلم و معدل 12 و شرط سنی 35 سال و 10 نفر نیز به صورت نیمه حضوری و با شرایط سنی 35 سال و حداقل مدرک دیپلم با معدل 15 جذب می شوند.

 

 

وی همچنین در رابطه با وضعیت ساختمان جدید مدرسه علمیه معصومیه شهرضا در منطقه سروستان، خاطرنشان، اظهارکرد: روند اداری انتقال سند زمین این مدرسه در منطقه سروستان در حال طی شدن است و با انتقال این سند توسط اداره مسکن و شهرسازی کار ساخت مدرسه جدید شروع می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا در پایان گفت: یکی از مهم ترین سیاست های آموزشی این مرکز، توسعه امکانات و خدمات آموزشی، جهت تسهیل تحصیل طلاب خواهر است./868/203/ب2

ارسال نظرات