۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۹۳۶۰
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

مردم با انتخاب شایسته خود بستر ظهور را فراهم می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نه تنها برای حفظ انقلاب بلکه حتی برای ظهور امام زمان(عج) نیز همراهی اجتماعی مردم لازم است، گفت: بدون وجود مردم امام و پیشوای حق خانه نشین شده و این مردم هستند که با انتخاب‌های خود زمینه حضور اجتماعی امام و پیشوا را در جامعه فراهم می کنند.
ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفری، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برتری انسان بر سایر موجودات عالم به این علت است که قدرت انتخاب و اختیار دارد، گفت: داشتن قدرت اختیار به این معنا نیست که انسان هرچه را انتخاب می‌کند خداوند بر آن صحه گذاشته و آن ر ا تأیید کند بلکه اگر انسان درست انتخاب کند نتیجه آن برکت و گشایش است و اگر چیزی را به غلط انتخاب کند باید عواقب این انتخاب خود را بپذیرد.

 

وی افزود: انسان می‌تواند خوب دنیا و آخرت را انتخاب کرده و از خدا بخواهد و همچنین می‌تواند از خدا دنیا را بخواهد و اگر از خداوند دنیا را خواست بعدها نمی‌تواند بگوید چرا در آخرت چیزی نصیب من نشده است، زیرا این خودش بوده که دنیا را انتخاب کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند در سوره یاسین از انسان گلایه می‌کند و می‌گوید مگر من به شما نگفتم که از شیطان اطاعت نکنید پس انسان می‌تواند انتخاب کند که بنده خدا یا بنده شیطان باشد.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: امروز در دوران غیبت انتخاب های امت اسلامی بسیار سرنوشت ساز بوده و مسیر میلی قلب ما را نشان می‌دهد و این انسان است که با انتخاب امام حق یا امام باطل مسیر جامعه را تعیین می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حکومت دینی رسول خدا(ص) و امام علی(ع) نظر مردم مهم بوده و توصیه قرآن به رسول خدا(ص) این است که در امور مربوط به مردم با آن‌ها مشورت کند، گفت: اما این موضوع به معنای حذف مقام امامت و نادیده گرفتن نقش امام در جامعه نیست.

 

استاد حوزه علیمه قم با تأکید بر اینکه عده‌ای همین آیه «و امرهم شورا بینهم» را دستاویزی برای نادیده گرفتن مقام امامت کردند، ادامه داد: این در حالی است که وقتی عده‌ای از همین‌ها می‌خواستند با رسول خدا(ص) پیمان ببندند از ایشان خواستند که جانشین ایشان از میان آن‌ها باشد، اما حضرت نپذیرفت و در پاسخ به خواسته آن‌ها فرمودند که امر ولایت از جانب خدا تعیین شده و انسان در آن نمی‌تواند نقش داشته باشد؛ بنابراین مردم در اموری که قدرت فهم دارند می‌توانند مشارکت کنند ولی در اموری مانند انتصاب امام که حق خداست اجازه دخالت ندارند.

 

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: اگر مردم به سراغ امام نرفته و او را یاری نکنند امر ولایت در جامعه محقق نمی‌شود ولی اگر مردم به سراغ امام آمدند و حجت بر امام تمام شد امام(ع) عهده دار امر ولایت می شود.

 

وی افزود: برای ظهور امام زمان اضافه بر وجود 313 یار و فرمانده ایشان باید زمینه‌های مردمی هم وجود داشته باشد و این مردم هستند که باید با قیام امام به سراغ ایشان بروند تا قیام به نتیجه رسیده و امام ولایت ظاهری را در جامعه برعهده بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حفظ انقلاب اضافه بر مقام معظم رهبری، مردمی را می‌خواهد که همیشه در صحنه حضور داشته باشند و در مورد ظهور امام عصر(ع) هم وضع به همین منوال است و خداوند ظهور را محقق کرده اما باید عده‌ای از مردم تأثیر گذار با آرمان امام همراه شده و بسترهای ظهور را فراهم کنند تاظهور به منزل خود رسیده و امام عصر(عج) ولایت ظاهری امت را بر عهده گیرند./968/202/ب2

ارسال نظرات