۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۱۸۸۸۲
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

حضور دشمن شکن مردم در انتخابات نشانه حیات و شعور سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات گف: مردم با حضور محیر العقول و دشمن شکن خود که نشانه حیات و شعور سیاسی یک ملت است این جشن ملی را احیا کردند.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه تهران به بررسی اهمیت و جایگاه تقوا در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: کسی که با دین خدا زندگی کند و در حقیقت سبک زندگی خود را در داد و ستد، در نوع نگاه خود به دیگران بر اساس رضای خدا تنطیم کند می‌تواند در تمام امور فردی و اجتماعی بر مدار تقوا عمل کند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رضای خدا در مدار عملی تقوا این است که همه مومنان از گناهان به عقل عملی بر حذر باشند، اظهار کرد: در احادیث متعددی به مؤمنان امر شده است که همانگونه که از دشمنان خود بر حذر هستید نسبت به هوای نفس خود هم به خداوند پناه ببرید؛ بنابراین در بررسی تمام این احادیث می‌توان گفت که تأکید شده است که ای مومنان خود را به یک سنگری محکم و دژی مستحکم برسانید و سنگر و دژ مستحکم ما همان توسل و یاد خدا است.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه قرآن سنگر مؤمن در مقابل شیاطین است، اظهار کرد: امام سجاد(ع) می فرمایند اگر تمام کسانی که در میان مشرق و مغرب هستند از دنیابروند و من تنها بمانم و قرآن با من باشد وحشت مرا نمی‏گیرد و نمی‏ترسم».


وی ادامه داد: نقل شده است که امام سجاد(ع) چنین بود که وقتی جمله مالک یوم الدین را می‏خواند آ‌‌‌ن‌را تکرار می‏کرد تا جایی که نزدیک بود جان تهی کند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برای تربت در مسیر خداوند متعال مقدماتی لازم است، اظهار کرد: مراقبه از ابتدایی ترین این مقدمات است؛ بنابراین برای مراقبه نیز در احادیث لوازمی بیان شده که خلاصه آن این است که مراقبه 12 برنامه دارد.

 

وی با تأکید بر اهمیت مراقبه در مسیر خود سازی گفت: یکی از برنامه‌های مراقبه را میرزا جواد ملکی تبریزی(ره) در کتاب لقاء الله، تأمل و تفکر در مرگ دانسته است.


وی ادامه داد: وقتی شیطان انسان را در حصار خود قرار دهد رقابت‌های در عرصه قدرت را برای انسان جذاب می‌شود؛ بنابراین خدا از یاد می‌رود و شهوات و قدرت برای انسان خدا می‌شود و انسان نفس پرست و خود پرست خواهد شد.


امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع حماسه سازی 37 ساله ملت ایران در انتخابات پرداخت و گفت: تقوا تنها وسیله نجات است و انسان برای بندگی به این دنیا سفر کرده است و شرط قبول بندگی تقوا است.


وی ادامه داد: مهمترین مساله امروز برای تمام ملت شریف ایران موضوع خلق حماسه دیگر درکارنامه 37 ساله پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه مردم برای حفاظت از انقلاب همچنان در صحنه حاضر و آماده هستند، گفت: یکی از شرایط پایبندی به انقلاب و آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی حضور پر‌رنگ در انتخابات است؛ بنابراین امروز بر اساس خبری که سخنگوی شوری نگهبان و وزیر کشور به من داده‌اند از همان دقایق اولیه صبح در سراسر کشور صف های انتخابات دایر شده است.


وی با تأکید بر اینکه مردم در خلق حماسه همچنان شور و هیجان را همانند اوایل انقلاب را در خود حفظ کرده اند، گفت: حفظ اساس انقلاب بر دو پایه جهموریت و اسلامیت در طول 37 سال عمر مبارک این انقلاب صورت گرفته است.


امام جمعه موقت تهران بقای جمهوریت را در گرو حضور مردم در صحنه‌ها دانست و گفت: رکن اسلامی بودن این انقلاب بستگی به ولایت فقیه که نائب امام عصر(عج) است دارد چرا که ولایت فقیه دیدبان امینی است که هرکجا از مسیر انقلاب انحرافی مشاهده کرد با هشدار به‌موقع اهم مسائل را به سمع و نظر مردم می رساند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: جمهوریت هرچه پررنگ تر پا بر جا باشد نشان از درک عمیق‌تر مردم از رهنمود های مقام معظم رهبری است که با دیدبانی دقیق و تشخیص روزنه های خطر مقدمه‌ای بر استحکام این انقلاب است.


امام جمعه موقت تهران جمهوریت و اسلامیت را دو نعمت‌ بی بدیل و منحصر در انقلاب جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا توصیف کرد و گفت: در خیلی از کشور ها پیروزی با حزب ها است که با جهوریت ظاهری به اهداف و قدرت می‌رسند این در حالی است که شیرینی و پیروزی حقیقی با مردم ایران است که با حضور محیر العقول و دشمن شکن خود که نشانه حیات و شعور سیاسی یک ملت است که این جشن ملی را احیا می کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی حضور در انتخابات را تکلیف دینی و شرعی ملت ایران عنوان کرد و گفت: حضور در انتخابات به معنای حمایت ولایت در صحنه‌های سیاسی است و در قیامت نیز از انسان در مورد حمایت از ولایت سؤال می شود.


وی ولایت را در مبانی دینی همان حکومت صالح دینی تعریف کرد و گفت: باید توجه داشت که در مسائل سیاسی امروز ولایت پیشگام است ولی بار حفظ و حمایت از ولایت بر دوش مردم است.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم به تبیین وجوب حمایت از ولایت فقیه در مسائل سیاسی روز پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه موضع دشمن در انتخابات های گوناگون تاریخ انقلاب بر مدار دلسرد کردن و بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات و نتایج آن بوده است، اظهار کرد: واژه تقلب کلید واژه فتنه ای بود که دشمن طراحی کرد و برخی از خواص بی بصیرت بر آن دامن زدند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به تحلیل این موضع دشمن در نتایج و تجارب انقلاب در انتخابات پرداخت و افزود: همیشه صندوق ها در اختیار دولتی بود که رقیب آن دولت از صندوق ها پیروز بیرون می‌آمد.


وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از برجام تمام تمرکز خود را در نفوذ قرار داده‌ است، عنوان کرد: دشمن می خواهد در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی از طریق نفوذ مسیر انقلاب را عوض کند؛ بنابراین به تعبیر مقام معظم رهبری مانند موریانه نظام را از درون می‌خواهد نابود کند.


امام جمعه موقت تهران به تبیین سیاست کلید واژه‌های دشمن در بیان برخی از مسؤولان پرداخت و گفت: برخی امروز جوانان انقلابی را تند رو خطاب می‌کنند این در حالی است که در زمان انقلاب نیز با همین کلید واژه به امام راحل هجوم می بردند.


وی با اشاره به اینکه خلق واژه‌ها از همان اوایل انقلاب در سین برنامه منافقان داخلی و خارجی که حلقه بگوش شیطان بزرگ هستند بوده است، اظهار کرد: مساله میانه رو و تندرو در اوایل انقلاب به انقلابی های حامی امام راحل تند رو می‌گفتند این در حال بود که امام راحل در راس آن‌ها بود.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چه زیبا تبیین کردند مساله حد وسط بودن چنانچه که قرآن کریم می فرماید«وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَیَکونَ الرَّسولُ عَلَیکُم شَهیدًا ?»؛ بنابراین با حق بودن در مقابل آن کسی که منحرف است تند روی نیست بلکه حد وسط مورد تأکید قرآن است و کسی که سکولار را بر دین ترجیح داد منحرف حقیقی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مردم انقلابی ایران را مردمی که برای نماز پشت سر ولایت دیر حرکت نمی‌کنند و در حمایت از ولایت از جبهه تا کنون لحظه‌ای درنگ نکردند توصیف کرد و گفت: این‌ها تندروی نیست این نوع سرعت مطلوب اسلامی و ولایی است اما کسی که در خط نباشد چه تند و چه کند چه اعتدال منحرف است.


امام جمعه موقت تهران در ادامه به تبیین مساله نفوذ با انواع مختلف آن در طول عمر انقلاب پرداخت و گفت: یکی از حالات نفوذ این است است که دشمن در بین ما ستون پنجم دارد؛ بنابراین در چنین حالتی نفوذی مخفی در کنار مسؤولان حضور دارد و علاوه بر مخابره اوضاع و اطلاعات، مسؤول را از مردم جدا می‌کند.


وی ادامه داد: نوع دوم از نفود این است که مسؤل حقوق بگیر بیگانه نیست بلکه تربیت شده دشمن است؛ بنابراین باید در نظر داشت که در کشور ما افرادی هستند که در غرب تحصیل کردند بنابراین با پی‌گیری افکار غلط نهادینه شده در اذهان خود به دنبال تحقق اهداف دشمن هستند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خطر سوم در نفوذ اساساً استحاله کردن نظام است، اظهار کرد: در این‌گونه از نفوذ برخی از عوامل دشمن برای استحاله نظام آرام آرام افکار مردم را تغییر می‌دهند.

 

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که کسانی که در تلاشند که در افکار عمومی القاء کنند که انگلیس و آمریکا عوض شده و مردم را خوش بین کنند در اشتباهند چراکه این دشمنی که کمر به نابودی این انقلاب بسته هیچ تغییری در خوی وحشیانه او بوجود نیامده است./837/پ201/ج1

 

ارسال نظرات