۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۷۲۳
فاطمیه(۶)

رضایت خداوند محور سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در هر کاری ابتدا رضایت خدا را در نظر می‌گرفتند و بعد آن کار را انجام می دانند، گفت: مشکلات امروزی زندگی ها ریشه در جایگزین کردن مردم به جای خدا دارد.
ايام فاطميه

خانم معین الاسلام، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(س) بر محور رضایت خداوند بود و ایشان هیچ گاه در زندگی خود جز خدا چیز دیگری را جایگزین نکردند و همواره بر محور کسب رضایت خداوند زندگی می کردند، گفت: روزی جبرئیل از حضرت رسول(ص) پرسیدند که خواسته حضرت زهرا(س) از خداوند چیست تا خداوند خواسته ایشان را فراهم کند، حضرت رسول(ص) به حضرت زهرا(س)فرمودند و این بانوی بزرگوار در پاسخ پدرشان گفتند که من از خدا چیزی به جز خدا نمی خواهم.

 

وی افزود: اگر انسان در زندگی خود مانند حضرت زهرا(س) عمل کند و رضایت خداوند را محور قرار دهد حتی اگر عمرش کوتاه باشد عمر پر برکتی داشته و این عمر و زندگی او مایه هدایت دیگران می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت زهرا(س) حتی زمانی که شهادت را پذیرفتند و برای دفاع از ولایت وارد معرکه شدند این کار را به خاطر رضایت خداوند انجام دادند، تصریح کرد: ایشان به حضرت علی(ع) و مردم فرمودند که برای دفاع از ولی خدا به مسجد آمده‌اند و دفاع از ولی خدا وظیفه و تکلیفی است که خداوند بر دوش هر انسانی واجب کرده است و ایشان همیشه به حضرت علی(ع) به عنوان ولی خدا و امام خود احترام گذاشته و به دنبال کسب رضایت ایشان بودند.

 

خانم معین الاسلام ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه در خانواده‌ها و اجتماع وجود دارد به این علت است که مردم به جای خدا، افراد مختلف را جایگزین کرده‌اند و به جای اینکه تقاضاهای خود را به درگاه الهی مطرح کنند برای برآورده شدن حاجت های خود به سراغ مردم می‌روند که همین موضوع موجب تحقیر و از هم پاشیدگی زندگی آن‌ها می شود.

 

وی یادآور شد: زندگی حضرت زهرا(س) دو درس مهم برای ما دارد که اولین درس خدامحوری و دومین درس ولایت مداری و امام شناسی است که هرکس به این دو درس به درستی در زندگی خود عمل کند به سعادت رسیده و هر کس به این موضوع اهمیت ندهد سرانجامش جز سقوط در دنیا و آخرت چیزی نخواهد بود./968/ت302/ی

ارسال نظرات