۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۱۸۰۶۵
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

خط فکری حضرت زهرا نفی حکومت طاغوت بود/ حمایت دشمن از برخی کاندیداها مایه ننگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که خط حضرت فاطمه(س) نفی حکومت طاغوت است، گفت: بنابراین کسانی که حکومت اسلامی را رد می‌کنند در حقیقت امامت را رد می کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد بقیة الله الاعظم گفت: شهادت حضرت زهرا(س) به خاطر ولایت و حاکمیت امیرمؤمنان(ع) بود نه صرف محبت ایشان؛ چرا که حکومت علی(ع) به معنای حکومت خدا و دین خدا است.


وی اظهار کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در همه ابعاد اعم از اخلاق، رزم، شجاعت و غیره ستوده و برجسته بودند اما آنچه موجب تقابل و صف آرایی جامعه در برابر ایشان شد، مسأله حکومت ایشان بود.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مردم با ولایت ایشان مشکلی نداشتند اما آن گاه که فهمیدند این ولایت همراه با حکومت است، مقابل امام ایستادند در حالی که اصولا دینی که حکومت نداشته باشد، از هم گسیخته شده و ماهیت خود را از دست می دهد.


اجرای احکام الهی در گرو تشکیل حکومت است

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به تلاش علما و بزرگان معاصر برای اجرای احکام الهی، خاطرنشان کرد: این بزرگان گرچه بسیار نفوذ و اقتدار داشتند چه در داخل و چه خارج کشور اما به دلیل نبود حکومت موفق به اجرای احکام نشدند.


وی با تأکید بر این که جدایی دین از سیاست، مخالف متن قرآن، غدیر و نهضت حسینی است، تصریح کرد: اصولا عاشورا برای برپایی حکومت اسلام رقم خورد؛ آنان که امروز دم از امام حسین(ع) می زنند اما مطابق طرح استعماری مستکبران، دین را جدا از سیاست می دانند، در واقع با اساس دین مخالف هستند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: این ها نمی دانند حکومت اسلامی چه حقی بر گردن جامعه دارد و امام خمینی(ره) چه تحولی در تفکر دینی جوامع ایجاد کرد که در اثر آن تشیع همچنان رو به گسترش است.


امام جمعه موقت تهران گفت: این سنگرهایی که امروز شیعه در لبنان، آفریقا و سایر نقاط جهان دارد همه به برکت انقلاب و حکومت اسلامی است؛ کسانی که ندانند یا بدانند اما این برکات را نادیده بگیرند مغرض هستند.


وی با اشاره به هزینه 30 میلیون تومانی از پول آستان قدس رضوی جهت خرید شراب از فرانسه برای جشن 2500 ساله شاهنشاهی، گفت: امروز با شعار جدایی دین از سیاست، می خواهند شرایط ما را به آن روزها برگردانند. کدام غیرتمند و دین دار واقعی به این امر راضی می شود؟


خط حضرت فاطمه اثبات حکومت امام است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که شأن مجالس اهل بیت(ع)، درک و فهم رسالت معصومین(ع) است، اظهار کرد: مکتب امامت یعنی نفی حکومت طاغوت. کسانی که حکومت اسلامی را رد می کنند در حقیقت امامت را رد می کنند.


وی با بیان این که خط حضرت فاطمه(س) نفی حکومت طاغوت و اثبات حکومت امیرمؤمنان(ع) است، افزود: امروز دشمنان ما برای گروهی در انتخابات که می دانند تحت نفوذ آن ها قرار می گیرند بسیار تبلیغ می کنند که به فلانی رأی بدهید و به فلانی ندهید؛ که این برای ما ننگ است.


قول، فعل و تقریر حضرت زهرا(س) حجت است
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حضرت زهرا(س) هم محدَّثه بودند و هم محدِّثه؛ یعنی هم جبرئیل بر ایشان نازل می شد و حدیث می گفت و هم خودشان منبع احادیث رسول خدا(ص) بودند بنابراین قول، فعل و تقریر ایشان برای ما حجت است.


وی با اشاره به غنای محتوایی و ادبی خطبه‌های حضرت زهرا(س)، گفت: ایشان در آخرین روزهای عمر شریف خود در دیدار با زنانی که به عیادتشان آمده بودند، علت قهر خود از همسران آنان و اهل سقیفه را رها کردن امیرمؤمنان علی(ع) و تماشا کردن غصب خلافت عنوان کردند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: ایشان از زنان پرسیدند حق علی(ع) به چه جرمی غصب شد؟ آیا جز این بود که در میدان نبرد، رزمنده ای دلیر و شهادت طلب بود و از مرگ نمی هراسید، اهل سازش با دشمن نبود و در میان مردم نیز همواره در پی گره گشایی کار آنان و رسیدگی به محرومان بود؟.


برخی مخالفت با سازش با دشمن را تندروی می خوانند

وی با بیان این که امروز نیز هر که اهل جبهه و مخالف سازش با دشمن باشد به تندروی متهم و از حقوق خود محروم می شود، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) آن روز به خوبی چهره نفاق را روشن کردند اما مردم گوش نکردند ولی امروز شیعیان ایران، لبنان و آفریقا به خوبی پیام ایشان را دریافته اند./930/
202/ب2

ارسال نظرات