۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۷۹۸۸
همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه؛

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا در بیوت مراجع و علما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن دهه اول فاطمیه، مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم، حضرت زهرای اطهر(س) در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداري ايام فاطميه شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه فاطمیه، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از ظهر امروز با حضور شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما در قم برگزار ‌شد.

 

در این مراسم ها سخنرانان فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) را بیان کردند و مداحان نیز به نوحه و روضه خوانی پرداختند.

 

مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول فاطمیه در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن متبرکه نیز با حضور اقشار مختف مردم برگزار می شود. 

 

گفتنی است، دوشنبه سوم اسفند ماه مطابق با 13 جمادی الاولی بنا به روایتی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و مراجع تقلید و حوزه های علمیه نیز به همین مناسبت دروس خود را تعطیل کرده و به اقامه عزا و سوگواری آن حضرت پرداختند./840/پ203/ج

ارسال نظرات