۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۹۱۹
حجت الاسلام بهجتی:

نظم زائران ایرانی عتبات عالیات کم‌نظیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: رعایت نظم و انظباط، هماهنگی با دیگر کاروان ها در اجرای برنامه ها و زیارت دوره ضرورت دارد.
بهجتي بازقندي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین بهجتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا امروز در گردهمایی روحانیان و مداحان کاروان‌های ایرانی عتبات عالیات اظهار داشت: مدیران، روحانیان و مداحان کاروان ها، باید برای ارائه خدمت هرچه بیشتر و زمینه سازی برای استفاده مناسب تر زائران از سفر به عتبات عالیات، نهایت همکاری و همدلی و تعاون با یکدیگر را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و مداحان کاروان ها به عنوان مسؤولان فرهنگی در مجموعه، مسؤولیت کار سنگینی برعهده دارند و باید در مباحث آموزشی زایر بسیار تلاش کنند و آن ها را با مسایل مبتلابه آشنا کنند.

 

حجت الاسلام بهجتی رعایت نظم و انظباط، هماهنگی با دیگر کاروان ها در اجرای برنامه ها و زیارت دوره، و پرهیز از بردن زائران به اماکن زیارتی و غیر زیارتی نامعتبر را از جمله بایدها و نبایدهای سفر به عتبات عالیات دانست و گفت: زائران را در مورد چگونگی و مکان نذورات برای معصومین راهنمایی و به آنان یاد آوری کنید که حرم های مطهر و مساجد سهله و کوفه، بهترین اماکن برای خواندن قرآن و نماز است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود سفر به عتبات عالیات را فرصتی برای آموزش اخلاق، احکام، اعتقادات و بیان تاریخ ، دانست و از روحانیان کاروان ها خواست تا در برنامه های خود، موارد آموزشی اخلاقی و اعتقادی را بیان کنند و افزود: مدت سفر زیارتی کربلا بسیار کوتاه است و فرصت های طلایی کم نظیر، وقت زائر باید در اماکن معتبر صرف شود تا بتواند از این فرصت های زودگذر به بهترین شکل ممکن بهره ببرد./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات