۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۱۷۸۸۲
امام جمعه تسوج:

مجلس مرعوب آمریکا و دنباله‌رو جریان اشرافیت خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی گفت: اگر مجلس مرعوب غرب و آمریکا باشد و دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد کشور را بدبخت خواهد کرد.
حجت الاسلام بجاني

حجت‌الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به خطر نفوذ جریان اشرافی گرا و مرعوب آمریکا در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر مجلس مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد کشور را بدبخت خواهد کرد.


وی با اشاره به سخنان علی(ع)، افزود: حاکم و حکومت اسلامی برگردن مردم و متقابلاً مردم برگردن حکومت اسلامی حق دارند، حکومت اسلامی به دنبال احیاء حقوق مردم در همه ی زمینه های فرهنگی واقتصادی و امنیتی است، مردم وظیفه دارند در صیانت از این انقلاب در صحنه حضور داشته باشند.


امام جمعه تسوج  با اشاره به جنبه حق الناسی انتخابات، ادامه داد: انتخابات حق الناس است، در بررسی صلاحیت افراد باید دقت کرد که اشخاص صالح از حضور در عرصه انتخابات باز نمانند، این که یک فرد صالح از انتخابات باز بماند این حق الناس است.


وی افزود: دیگر موارد از حق الناس این است ‌که اگر در مجلس خبرگان و شورای اسلامی داوطلبی صلاحیت ورود نداشته باشد دقت کنیم تا وارد در این عرصه نشود، ورود چنین شخصی باطل کردن حق مردم است که الحمدالله این دو مورد به فضل الهی تحقق یافت و افراد شایسته ولایق وارد شدند.


حجت الاسلام بجانی با بیان این‌که تضعیف نهاهدهای قانونی دشمن پسند می باشد، ادامه داد: کسانی که به این قانون و حق تمکین نکردند و به دنبال تضعیف شورای نگهبان شدند واذهان مردم را مشوش کردند، کارغیر شرعی وخواست دشمن را انجام دادند.


وی حق سوم در انتخابات را از حقوق الناس حفظ آراء مردم در پای صندوق های رأی دانست و ادامه داد: حق چهارم نیز پذیرش نتیجه انتخابات است، درسال 88 کسانی نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و به قانون تمکین نکردند و به کشور ضربه زدند.


امام جمعه تسوج رعایت حق در فهرست های پیشنهادی از سوی احزاب را حق پنجم دانست و اظهار داشت: افرادی که در فهرست احزاب قرار می‌گیرند باید لایق بوده و دارای ملاک‌های لازم برای حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را داشته باشند.


وی ادامه داد: در انتخابات باید دقت شود، امام راحل در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود می فرمایند اگر در انتخابات مسامحه شود و افرادی بدون مصالح و موازین شرعی انتخاب شوند چه بسا خساراتی به کشور و اسلام وارد می شودکه جبران پذیر نباشد دراین صورت همه مسؤول خواهند بود.


حجت الاسلام بجانی با بیان ویژگی‌های نماینده اصلح، ابراز داشت: نماینده باید با ایمان، خدمتگذار، صادق، امانتدار، ساده زیست باشد، وامدار قدرت و ثروت نبوده و خود را سپر بلای مشکلات قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد، در مصالح کشور دچار رودربایستی نشود، از لحاظ شخصی و اخلاقی الگو باشد، قاطع باشد، عزت نفس داشته باشد و در نهایت ظلم ستیز باشد.


وی با بیان این‌که اگر ملاک‌های اصلحیت به نحو احسن در کاندیداها احراز نشود، خطراتی را برای کشور خواهد داشت، ادامه داد: مجلس ششم را می‌توان نمونه بارز مجلس نامتعارف برای نظام اسلامی دانست که سبب آسیب ها و خطرات بسیاری به کشور و آینده این مردم شد./854/302/ب2

ارسال نظرات