۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۱۷۴۷۶
امام جمعه بهشهر:

سیره علمی و اخلاقی فقهای دینی بهترین الگو برای طلاب جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر تهذیب، خودسازی و اخلاص را از مهم ترین ویژگی طلاب دانست و گفت: اخلاق و رفتار خود را مراعات کنیم تا ان شاء‌الله فردا مدیر و الگوی جامعه باشیم چرا که بعد از ساخت خود، باید جامعه را بسازیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان با تاکید بر این که امروز حوزه های علمیه به کیفیت توجه دارند، اظهار داشت: امروزه شرایط برای گسترش علم گشوده است و باید دید که طلبه با قرآن، دعاها، فلسفه، کلام و زبان های مختلف چقدر آشنایی دارد و عمر خود را باید اینگونه ارزیابی کنیم.


حجت الاسلام جباری تهذیب، خودسازی و اخلاص را از مهم ترین ویژگی طلاب دانست و خاطر نشان کرد: اخلاق و رفتار خود را مراعات کنیم تا ان شاء الله فردا مدیر و الگوی جامعه باشیم چرا که بعد از ساخت خود، باید جامعه را بسازیم.

 

مسؤول حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) با بیان این که اگر انسان در همه امور خالصانه برای خدا گام بردارد، آنگاه است که محبوب خواهد شد، افزود: هر طلبه متون درسی خود را باید حفظ کند و رقابت علمی داشته باشد و علم را بچشد.

 

وی با بیان این که اگر طلاب می خواهند ارزش پیدا کنند در زمان حیات و بعد از مردن نیز گنج باشد علم آموزی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: علم آموزی به انسان ارزش و جایگاهی والایی می دهد که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر ضرورت توجه به مباحث تهذیبی در کنار علم آموزی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: به حتم علم بدون اخلاق و تهذیب نمی تواند عامل تعالی و رشد یک طلبه باشد.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که طلاب باید در کنار تحصیل، تهذیب را نیز مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: توجه به مباحث اخلاقی در حوزه موجب تقویت بنیه علمی طلاب خواهد شد.

 

وی با ارزشمند توصیف کردن مقام یک طلبه، گفت: طلاب باید قدردان این نعمت گرانقدر الهی به خود باشند چون این افتخار نصیب هر انسانی نخواهد شد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلاب باید بدانند که این مقام در عالم نصیب هیچ کس نشده است، ادامه داد: همین تمایز نشان دهنده جایگاه و عظمت بسیار رفیع طلبگی است که باید قدر دانسته شود.

 

وی با تاکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

 

واستاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلبه مهذب مسیر کمال، رشد و پیشرفت را زودتر از دیگران طی خواهد کرد، بیان داشت: اهتمام به مباحث تهذیبی باید از اولویت های مدارس علمیه باشد.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج طلاب به مباحث قرآنی در حوزه تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی بشریت در انس و الفت با کلام الهی است.  

 

وی، زبان قرآن را جهان شمول دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال، قرآن را برای همه انسان ها نازل کرده است، چون وقتی قرآن برای همه انسان ها است یعنی برای همه انسان ها سخن گفته است./1317/202/ب2

ارسال نظرات