۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۳۱۷۰۷۶
حجت­الاسلام ذوالنور:

جریان تکفیری مهم­ترین ابزار نظام سلطه برای مقابله با اسلام است/ به شهدای مدافع حرم مدیونیم

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه داعشی­ها و صهیونسیت­ها در یک جهت حرکت می کنند، گفت: شهدا مدافع حرم در دفاع از اساس انقلاب اسلامی و شیعه و تمامیت جهان اسلام از خطر اربابان صهیونیست­ها و تکفیری ها می­جنگنند.
حجت الاسلام ذوالنوري حجت الاسلام ذوالنوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امشب در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای صحبت درباره شأن و جایگاه شهدایی که در عرصه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت می­رسند، طبیعتا باید جبهه مقابل را شناخت؛ باید نوع نبرد، تبعات شکست و اثرات این مقاومت و ایستادگی را در کنار هم بیان کرد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: انحراف در مسیر امت پیامبر(ص) و مکتب آن حضرت قبل از سقیفه شروع شد و سقیفه نمود و بروز آن انحراف و میدان خودنمایی خبائث­ها و رذالت­هایی بود که برخی داشتند.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به روی کار آمدن فرقه وهابیت تصریح کرد: این مکتب انحرافی ریشه کن نشد، بلکه به زیر خاک رفت؛ در حدود 300 سال پیش محمد بن عبدالوهاب پا به عرصه فعالیت دینی و فرقه ای گذاشت و با شکل گیری خاندان آل سعود و پیوند محمد بن عبدالوهاب با این خاندان، مکتب وهابی گری بنیان گذاری شد و در کشورهای مختلف از تحت عنوان مکاتب قرآن، گسترش مکتب سلفیت و وهابی­گری را تقویت کردند و به هم عجین شدند و حتی پشتوانه نظامی آل سعود در اختیار اینها قرار گرفت و در برخی از ممالک اسلامی دست به کشت و کشتارهای فجیع زدند و قتل عام ها به راه می­انداختند.

 

وی منطق سست و بی­پایه و اساس را پایه اعتقادات وهابیت دانست و گفت: وهابیت گریه بر اموات، بالابودن قبر از سطح زمین، توسل و شفاعت را مصداق کفر می­دانند؛ این باور الحادی و کافرانه در جهان اهل سنت تقویت شد و هر کسی که غیر این باور را داشته باشد را تکفیری می نامند.

 

حجت­الاسلام ذوالنورافزود: واگر آنها را سلفی بدانیم، به این خاطر است که معتقد به سلف از خودشان هستند و اگر وهابی نامیدیم، به اعتبار این است که پیروان محمد بن عبدالوهاب هستند و اگر آنها را تکفیری بیان کردیم، به علت این بود که هر باوری غیر خود را تکفیری می­نامند؛ این انحراف کج از ابتدای شکل گیری اسلام وجود داشته و هر چه جلوتر آمدیم نهادینه­تر شد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره قرارگیری دشمنان در برابر انقلاب اسلامی یادآور شد: بعد از پیدایش انقلاب اسلامی در دنیا نظام سلطه و شرق و غرب که در آن زمان در دوران جنگ سرد بودند، در مقابل هم یک نقطه وحدتی پیدا کردند و آن، مقابله با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی ایران بود و و در این مسأله تمام بضاعت خود را برای از بین بردن و محدود کردن انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که محصول آن است، به کار گرفتند.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور هراس و انگیزه تقابل با جمهوری اسلامی را دلیل شکل­گیری حوادث منطقه از سوی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان از ترکیه و عربستان واهمه و ترس نداشتند و از جمهوری اسلامی ایران که بیداری اسلامی را رغم زده و سردمدار وحدت بین امت اسلامی و ام القرای اسلام است و الگوی عملی برای کشورهای اسلامی ارائه می­دهد، می­ترسند و نگرانند و اگر اجازه دهند این الگوی موفق پیاده سازی شود، قابل تکثیر است و به دیگر کشورها سرایت می­کند و در این صورت، بساط نظام سلطه برچیده می شود.

 

وی به دو راهبرد آمریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورها الگو نشود، تحریم اقتصادی، تهاجم و شبیخون فرهنگی و هر کاری که باید صورت بگیرد را انجام دادند تا انقلاب به پیروزی نرسد؛ امروز آمریکا در رأس نظام سلطه دو راهبرد جدی علیه ایران دارد که یکی تخریب از درون و دیگری راه اندازی جنگ­های فرقه­ای و نیابتی، آن هم تخریب از درون و گسترده جهان اسلام است.

 

حجت­الاسلام ذوالنور با اشاره به حادثه 11 سپتامبر تصریح کرد: نظریه­ها و راهبردهای متعدد را امتحان کردند و نتیجه نگرفتند و راهبرد قبلی، راهبرد القایی آقای هانتینگتون بود که نظریه برخورد تمدن ها را مطرح کرد و در راستای اجرایی کردن نظریه او، انهدام برج­های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک اتفاق افتاد؛ چند روز بعد از این حادثه در مدرسه فیضیه در سخنرانی خود گفتم که با 14 دلیل بنده قادرم اثبات کنم که بن لادن و طالبان و القاعده نقش اصلی و محوری را در انهدام برج های دوقلو نداشتند، بلکه این یک توطئه صهیونیستی بود.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این­که حادثه 11 سپتامبر برای تحریک افکار عمومی دنیا و غرب برای حمله به کشورهای اسلامی بود، گفت: تحریک احساسات و عواطف و هیجانات و یک زمینه­سازی روانی برای حضور نظام سلطه در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی برای تقابل نزدیک با جریان بیداری اسلامی و نهضت مقاومت و کانون بیداری اسلامی یعنی جمهوری اسلامی ایران بود که نتیجه هم از آن نگرفتند.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور افزود: جنگ شان مقابله با طالبان و القاعده نبود، بلکه اعتقادی برای مقابله با جمهوری اسلامی آمدند؛ امروز خطر اصلی در مقابل انقلاب اسلامی، صهیونیستم جهانی است؛ وقتی صهیونیسم گفته می­شود، ممکن است در ذهن مخاطب اسرائیل خطور کند، وقتی صهیونیسم گفته می شود، ممکن است اسرائیل و وقتی اسرائیل بیان می­شود، ممکن است، یهود در ذهن بیاید، اما هر کدام مقوله جدایی هستند و در مواردی اشتراکاتی با هم دارند.

 

وی با اشاره به این­که همه یهودی­ها، صهیونست نیستند، خاطرنشان کرد: امروز جنبش خاخام های ضد صهیونیست در یهود وجود دارد؛ یهود یک مقوله و صهیونیست مقوله دیگری است؛ قرن 16 میلادی در اروپا و جهان مسیحیت رنسانس اتفاق افتاد و در آن به بازنگریهای دینی رسیدند و حرکات اصلاحاتی در جهان مسیحیت صورت گرفت و در آموزه های جدید به باروهای جدیدی رسیدند که یکی از آنها که محور حدود 5 قرن فعالیت عمیق مسیحیت شد، اعتقاد به رجعت حضرت مسیح(ع) بود که برجسته­ترین علامت رجعت و پیش شرط آن را که طرح می کنند، شکل گیری دولت یهود در منطقه و در ارض مقدس است.

 

حجت­الاسلام ذوالنور درباره تقویت شکل گیری دولت یهود اظهار داشت: این باور که دولت یهود باید در منطقه شکل بگیرد و یهودی ها باید مهاجرت کنند، تقویت کنند؛ مهاجرت یهود از سراسر جهان را ترویج کردند و با اعلامیه بالفور انگلیسی در سال 1948 با همکاری آمریکا دولت یهود را در قلب کشور اسلامی فلسطین غاصبانه بنا گذاشتند و گفتند هر کسی در مقابل این باشد، دشمن جهان مسیحیت است، چرا که زمینه سازان صیانت از مسیحیت هستند و باید کمک کرد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: این باور در جهان مسیحیت به وجود آمد که هر کسی به صهیونیست اعتقاد نداشته باشد، غیر معتقد به رجعت مسیح است؛ یک فونداسیون و پایه اعتقادی این چنینی به نفع یهود و صهیونیسم در آمریکا و غرب ایجاد کردند و بسیاری از سردمداران و دولت هایشان اگر چه مسیحی اند و ملیت آمریکایی داشته باشند، خود صهیونیست هستند.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور انهدام برج های دوقلو را زمینه ورود دشمنان به منطقه بیان و تصریح کرد: زمانی که برج های دو قلو انهدام پیدا کرد، آمریکا و کشورهای غربی راه ورود به منطقه را پیدا کردند و زمانی که می­خواستند نیروهای خود را به افغانستان و عراق اعزام کنند، برای جنگ با مذهب شیعه در مقابل صهیونیست آمدند و معتقدند که یک جنگی در آخرالزمان شکل می­گیرد که جنگ سرنوشت است و معتقدند که در این نبرد 400 میلیون مسیحی و یهودی کشته می­شوند و کشندگانشان مسلمانان هستند و باید عملیات پیش­دستانه انجام دهیم و نگذاریم مسلمانان به قدرت برسند که این نبرد اتفاق بیفتد.

 

وی جنگ درون تمدنی را راهبرد بعدی دشمنان علیه اسلام بیان کرد و گفت: نظامی که در مقابل نظام سلطه بایستد و اسلام ناب را تبلیغ کند و برای کشورهای اسلامی الگو شود را تهدید تلقی می کنند؛ بنابراین از درون با این نظام درگیر می­شوند و توان کشورهای اسلامی را برای نابودسازی استفاده می کنند و پس از نتیجه نگرفتن از راهبرد هانگتینگتون، راهبرد جنگ درون تمدنی را در دستور کار قرار می دهند.

 

حجت­الاسلام ذوالنورافزود: امروز تخریبِ از درون جوامع اسلامی با راهبرد و استراتژی جنگ درون تمدنی شروع شده و این جنگ باید با ابراز تطمیع، شایعه، انحراف و انداختن مسلمانان با جان همدیگر اتفاق بیفتد و همه رسانه های نظام سلطه در اختیار تکفیری ها و پشتیبانی های آنها است تا بتوانند این جنگ درون تمدنی و فرقه ای و مذهبی را تقویت و استمرار ببخشند و امروز تکفیری­ها و داعشی­ها آدم­های فلک زده و فاسدی هستند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جریان تکفیری امروز مهم­ترین ابزار در اختیار نظام سلطه است و فکر نکنیم که به یک حرم حمله کرده و قتل عام می­کنند و کار تمام شده است، اگر امروز ایران در مقابل سلطه و داعشی ها نبودند، چیزی از مقدسات مسلمانان باقی نمی­ماند.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور حرکت داعشی­ها و صهیونیست­ها را در یک جهت دانست و گفت: اگر شیعه را که از میدان بیرون کردند، یقینا افراطی­های تکفیری به سراغ مقدسات اهل سنت خواهند رفت و خطرشان کمتر از خطر صهیونیست بین­الملل نیست و در یک جهت حرکت می­کنند و شهدا مدافع حرم در دفاع از اساس انقلاب اسلامی و شیعه و تمامیت جهان اسلام از خطر اربابان صهیونیست­ها و تکفیری ها می­جنگنند.

 

وی در پاسخ به شبهه برخی که می­گویند با این همه مشکلات خود، چرا باید ما در سوریه و عراق بجنگیم، گفت: حضور ایران در جنگ با ظالمان در سوریه و عراق طبق آیات قرآن، امری قرآنی، نبوی و دفاع از خود، شیعه و اسلام است؛ هدف اصلی صهیونیست­های تکفیری، اسلام محمدی و ام­القرای کشورهای اسلامی، یعنی ایران اسلامی و نقطه الهام بخش بیداری اسلامی است.

 

حجت­الاسلام ذوالنور با بیان اینکه سوریه و عراق و لبنان بار دفاع از اسلام را به دوش می کشند، یادآور شد: اگر امروز این شهدا به مصاف دشمن نروند و جان را فدا نمی­کردند و نکنند، باید در آینده نزدیک در داخل کشور با آنها مقابله می­کردیم؛ بنابراین امروز از سوریه، عراق و لبنان نه تنها خود را طلبکار نمی­دانیم، بلکه بار دفاع از جهان اسلام را به دوش می­کشند و عرصه­ای برای ما فراهم شده که در جهاد مقدسی شرکت کنیم که گمان می کردیم بعد از دفاع مقدس باب جهاد و شهادت بسته شده است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: اجر و جایگاه این شهدایی که مظلومانه شهید می­شوند و به دلیل ملاحظاتی نمی­توانیم آن تجلیلی که از شهدای دوران دفاع مقدس داشتیم، از اینها داشته باشیم که جان در طبق اخلاص می گذارند و از حرم آل الله دفاع می­کنند، مدیون هستیم.

 

در این مراسم پیکر شهید مدافع حرم اسماعیل نظری حضور داشت و حاضران در این مراسم، با این شهید والا مقام وداع کردند.

 

همچنین نماینده دفتر و بیت حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم حضور پیدا کردند.

 

از دیگر برنامه های این مراسم مداحی در وصف شهدای مدافع حرم بود و پخش کلیپ در باره دلاورمردی های این شهدا از دیگر برنامه ها به شمار می رفت./822/پ201/ج

ارسال نظرات