۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۶۴۲
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

150 پروژه عمرانی از سوی ایران در بارگاه‎های ائمه اطهار در عراق اجرا شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرایی شدن 150 پروژه از سوی جمهوری اسلامی ایران در عتبات مقدس عراق خبر داد.
حسن پلارک


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از کربلا، حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات امروز در مراسم آغاز عملیات احداث پروژه احداث صحن حضرت عقلیه بنی هاشم(سلام الله علیها) که در تالار خاتم الانبیاء حرم حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خادمی اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری است که در گذرگاه تاریخ دلدادگان بسیاری لیاقت آن را داشته اند و در شداید و مرارت‌ها ترک نکرده اند.


وی افزود: در این مسیر نه جور حاکمان و نه عبور سالیان هرگز از ارادت به آستان اهل بیت(ع) کم نکرد تا در سال های گذشته بر همگان آشکار شد که تکریم ائمه اطهار در فرهنگ شیعی چه جایگاه والایی دارد. این خدمات ارزشمند به برکت حمایت و رهنمودهای علما، مراجع به ویژه آیت الله سیستانی در عراق و حضرت آیت الله خامنه‌ای در ایران به ثمر نشسته است.


پلارک ادامه داد: طرح‌های مختلف اجرا شده در عتبات عالیات عراق ضمن حفظ میراث فرهنگ اسلامی و تلاش برای ارتقای رفاه زائران و تسهیل امورات مربوطه موجب شده تا با نگاه کلان به آینده گام‌های بزرگتری نیز برداشته شود.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: تاکنون بیش از 150 پروژه مختلف از سوی مجموعه خادمات ستاد بازسازی(موسسه کوثر) با تمرکز بر اقدامات کوتاه مدت ومیان مدت در حرم های مطهر انجام شده که از میان آنها می توان به بازسازی حرمین عسکرین، بازسازی بخش های مختلف حرم امامین جوادین، مرمت ایوان و گنبد حرم علوی و اجرای طرح های مختلف در کربلای معلی اشاره کرد.


وی از اتمام پروژه احداث صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت علی (ع) در سال آینده خبر داد و افزود: ساخت صحن عقیله بنی هاشم با زیربنایی بالغ بر 160 هزار مترمربع از سال گذشته با تملک زمینهای اطراف حرم آغاز و طراحی آن از سوی اساتید برجسته معماری دانشگاه های ایران صورت گرفت که در چهار طبقه اجرایی خواهد شد.


پلارک افزود: ساخت این صحن در جوار حرم ملکوتی حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه حرمین کربلای معلا تلاشی از سوی مهندسان و متخصصان ایرانی با پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این طرح، دو پروژه عمرانی خاص جهت تکمیل طرح جامع نیز اجرا می شود، ترفیع گنبد حرم حسینی و تقلیل ستون های باربر گنبد به منظور افزایش ظرفیت محیز پیرامونی مضجع شریف حضرت نیز اجرایی می شود که امیدواریم با تلاش روزافزون دست اندرکاران امر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود./935/ب202/د

ارسال نظرات