۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۳۷۸
امام جمعه موقت اصفهان:

زیارت عتبات عالیات مانور عظیم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر راه کربلا و عتبات برای مردم ایران و شیعیان دیگر کشورها باز شده است و مانورعظیم تشیع را در زیارت عتبات عالیات دنیا مشاهده می کند.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گویی با بیان اینکه مردم از هر طیف و سلیقه ای نیاز به تغذیه معنوی دارند، گفت: از افتخارات مذهب تشیع این است که شیعیان زیارت اهل بیت(ع) و خصوصا زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را با عشق وعلاقه و به عنوان یک تکلیف دینی انجام می دهند.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر راه کربلا و عتبات برای مردم ایران و شیعیان دیگر کشورها باز شده است و مانورعظیم تشیع را در زیارت عتبات عالیات دنیا مشاهده می کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حضور شیعیان و حتی از اهل تسنن و دیگر ادیان الهی در اربعین حسینی یک مانور بزرگ فرهنگی، دینی و سیاسی است و هرساله بر شکوه آن افزوده می شود.

 

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در روایت مختلف مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: انسان با حضور در کربلا به واقع کربلایی می شود.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: زائران امام حسین(ع) باید از فرصت حضور در کربلا و عتبات عالیات برای خودسازی و افزایش معنویت استفاده کنند و این سفر روحانی را مغتنم بدانند.

 

وی افزود: در کنار زیارت باید دعا، خواندن قرآن، انجام حج، امر به معروف و نهی از منکر را نیز انسان در زندگی خود بگنجاند و تلاش کند زیارتی با معرفت داشته باشد و در زندگی اجتماعی نیز همچون معصومین(ع) رفتار کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر انسان معنویت را از زندگی خود پاک کند، با یک فرد مرده هیچ تفاوتی ندارد؛ زیارت ائمه(ع) نیز مقدمه است تا انسان بیشتر با عبادت و دعا خو بگیرد و جان انسان به نور الهی زنده شود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات