۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۶۲۱۵
حجت الاسلام تویسرکانی:

حج در معارف اسلامی معیار قبولی اعمال دیگر است

خبرگزاری رسا ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه دیدگاه اهل بیت(ع) اِقامه حج است، گفت: همیشه اهل بیت(ع) برای رفتن به حج توصیه کرده و فرموده اند، تا جایی که امکان دارد حج باید اِقامه شود و نیز تأکید شده تا زمانی که حج اِقامه می شود، دین اِقامه خواهد شد.
حجت الاسلام تويسرکاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گویی با اشاره به اهمیت حج گفت: در معارف اسلامی تأکیدی که درباره حج شده، شاید درباره هیچ اصلی از اصول عبادی نشده است.
 
وی افزود: در معارف اسلامی حج معیار قبولی اعمال دیگر درنظر گرفته شده است؛ شارع مقدس به راحتی راضی به تعطیلی حج نمی شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دیدگاه اهل بیت(ع) اقامه حج است، گفت: همیشه اهل بیت(ع) برای رفتن به حج توصیه کرده و فرموده اند، تا جایی که امکان دارد حج باید اقامه شود و نیز تأکید شده تا زمانی که حج اقامه می شود، دین اقامه خواهد شد.
 
حجت الاسلام تویسرکانی افزود: هم حضرت امام خمینی(ره) و نیز رهبر معظم انقلاب بر اقامه حج تأکید داشته و دارند؛ البته گاه ولی امر مسلمین به خاطر یک مصلحت مهمتر از تکلیف حج، این فریضه را ممکن است به طور موقت تعطیل کند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی اظهارنظرها درباره حج دیدگاه های انحرافی است، گفت: به طور مثال می گویند به جای انجام حج به فقرا کمک شود؛ این سخن اشتباهی است، حج باید اقامه شود و راه های فراوانی برای کمک به فقرا وجود دارد.
 
وی در این رابطه گفت: در ایام سال سفرهای متعددی از سوی برخی هموطنانمان به اروپا، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد؛ بهتر است برخی از این سفرها تعطیل و به جای آن به فقرا کمک شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: متاسفانه برخی از این سفرها با گناه همراه می شود و بهتر است افراد این سفرها را کمتر کنند، نه آنکه به بهانه کمک به فقرا، اصل حج زیر سوال برود./1330/د102/ی
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات