۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۱۶۰۰۱
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور:

آسیب‌های فرهنگی رشد انقلاب را با کندی مواجه می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور گفت: آنچه می‌تواند به ما آسیب بزند، در بعد سیاسی و از آن مهم‌تر در آسیب‌های فرهنگی است که خدای‌ناکرده می‌تواند رشد انقلاب را با کندی مواجه کند و مانعی بر سر تعالی انقلاب باشد.
مسئول سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به نقش علما و روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نقش روحانیت را می‌توان در چند بعد تبیین و تحلیل کرد؛ یکی دعوت مردم بر اساس مؤلفه‌های دینی برای احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه، که یکی از جلوه‌های این پیشتازی روحانیت، این است که اولین شهیدی که نهضت حضرت امام خمینی (ره) تقدیم انقلاب کرد، شهید حجت‌الاسلام‌ سید یونس رودباری، از جامعه روحانیت بوده است که شهید شاخص سال 94 بسیج طلاب و روحانیان کشور نیز است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) یک روحانی بودند و اساساً روحانیت در شکل‌گیری، تداوم و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی، نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری دارند و برای این شکوفایی هم، از همه وجود مایه گذاشته‌اند، به حدی که به لحاظ جامعه آماری، قشر روحانیت بیشترین شهید را در راه انقلاب و در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

 

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی با تأکید بر نقش‌های مهم روحانیت، اظهار داشت: جامعه روحانیت، نقش‌های دعوتگری، هدایتگری و پیشتازی را دارد و ان شاءالله در ادامه مسیر هم همان نقش هدایت، رهبری و همراهی با مردم و در کنار مردم بودن را از حوزه روحانیت شاهد و ناظر خواهیم بود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با توجه به فتنه‌ها و هجمه‌های گسترده علیه انقلاب اسلامی و راز و رمز ماندگاری انقلاب در این 37 سال، گفت: انقلاب اسلامی، برای شکل‌گیری خود سه دلیل مهم دارد، که نخستین دلیل آن، عقاید، باورها و اعتقادات مردم بود.

 

وی افزود: دومین دلیل، نقش رهبری الهی حضرت امام (ره) بود و نکته سوم، همراهی مردم با امام بود، یعنی امت با امام خود همراهی کرد و این سه دلیل که کنار هم قرار گرفت و انقلاب اسلامی ایجاد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: برای استمرار انقلاب نیاز به عقاید و باورهای جامعه که زیرساخت اصلی آن است و همچنین رهبری الهی، که الحمدالله بعد از حضرت امام (ره)، خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای عهده‌دار این مسؤولیت الهی شده‌اند.

 

حضور مردم، حمایت از رهبری و تقویت اعتقادات، مهم‌ترین لازمه تداوم انقلاب اسلامی است

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم نیز بهترین راه برای تداوم انقلاب اسلامی است، چراکه حمایت از رهبری و پشتیبانی از ولایت‌فقیه در درجه اول، تقویت بنیه‌های اعتقادی و فکری جامعه، در درجه دوم و نکته سوم همراهی مردم با امام و مقتدای خودشان است که این انقلاب مقدس را بیمه کرده و می‌کند.

 

وی تأکید کرد: شاید برخی خواص در یک مقطعی از همراهی در این مسیر خسته شدند و بریدند، ولی عموم مردم و بدنه اجتماع، به امام امت و رهبر جامعه اسلامی وصل شدند و تداوم‌بخش نهضت حضرت امام خمینی (ره) بودند و اگر این سه مهم در کنار هم قرار بگیرد که الحمدالله تاکنون چنین بوده، انشاءالله در آینده نیز انقلاب اسلامی، در مقابل همه فشارها و تهدیدها بیمه خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شده سنگ فتنه‌ها به هدف ننشیند و نقشه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شود، حمایت‌های مردم و حضور آگاهانه و هوشمندانه آنان در صحنه‌هایی مثل انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یا راهپیمایی عظیم 22 بهمن‌ماه است که انقلاب به این‌ها نیاز دارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور به مهم‌ترین آسیب‌هایی که متوجه انقلاب اسلامی است اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین آسیبی که می‌تواند ضربه بزند و رشد انقلاب را با مشکل و مانع مواجه کند، مشکل امنیتی نیست، چون به برکت خون شهدا و نظام ولایی، ما در بعد امنیتی در بالاترین سطح قرار داریم که تهدیدات استکباری نظام جهانی و گزینه‌های روی میز این‌ها دیگر برچیده شده است.

 

آسیب فرهنگی، خطرناک‌تر از آسیب امنیتی است

وی ادامه داد: آنچه می‌تواند به ما آسیب بزند، در بعد سیاسی و از آن مهم‌تر در آسیب‌های فرهنگی است که خدای‌ناکرده می‌تواند رشد انقلاب را با کندی مواجه کند و مانعی بر سر تعالی انقلاب باشد، که وظیفه نخبگان، علمای حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه و دانشجویان عزیز است که انقلاب را از چنین آسیبی محافظت کنند، چون این‌ها اقشار بسیار مهمی در شکل‌دهی فرهنگ جامعه هستند.

 

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی افزود: اگر دفاع همه‌جانبه از فرهنگ دینی شکل بگیرد، قطعاً این آسیب‌ها نیز، ضربه‌ای به انقلاب نخواهد زد از این رو حضرت آقا نیز مهم‌ترین جهاد در این عرصه‌های چهارگانه را، عرصه جهاد فرهنگی نام می‌برند و اگر جامعه نخبه کشور، اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و علما، تمام‌قد پرچم‌دار جهاد فرهنگی باشند، انشاءالله این آسیب‌ها، مشکل و چالشی برای ما ایجاد نخواهد کرد.

 

استقرار حکومت اسلامی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، دستاوردهایی دارد که یکی از این عرصه‌ها و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، این است که حاکمیت طاغوت و نظام مستبد از این جامعه برداشته‌شده و حکومت اسلامی در این نظام مستقر شده است؛ استقرار نظام ولایی بر پایه ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است که اهداف شهدا نیز همین بود./846/302/ب1

ارسال نظرات