۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۵۹۲۸
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

شهوت قدرت، لغزشگاه بزرگان و نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: شهوت قدرت لغزشگاه بزرگان و نخبگان است اگر انسان از همه وابستگی‌های نفسانی خارج شود آخرین مرحله آن حب ریاست است که شیطان به وسیله همین قدرت آخرت بسیاری از بزرگان را تباه کرده است.
ري‏شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در کلاس تفسیر قرآن که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد با اشاره به شیوه‌های اضلال و ابزارهای جنگ نرم از منظر قرآن کریم، گفت: قدرت از جمله تمایلات نفسانی است که اگر کنترل نشود مصداق اضلال است.

 

وی افزود: قدرت از خطرناک‌ترین حالات نفسانی است که اگر به آن توجه نشود انسان را نابود می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری بیان داشت: امام زین العابدین(ع) فرمودند شهوت‌های انسان‌ها متفاوت است و هر کس دلبستگی‌ها و لذت‌هایی در این دنیا دارد به همین سبب شیطان دام‌های متفاوتی را برای انسان گسترانده است.

 

وی افزود: انسان‌ها باید با افرادی معاشرت کنند که به عالم دنیا دلبسته نباشند چرا که چنین اشخاصی مورد تایید خداوند بوده و مستجاب الدعوة هستند زیرا از هوای نفس خود اطاعت نمی‌کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: شهوت قدرت لغزشگاه بزرگان و نخبگان است اگر انسان از همه وابستگی‌های نفسانی خارج شود آخرین مرحله آن حب ریاست است که شیطان به توسط همین قدرت آخرت بسیاری از بزرگان را تباه کرده است.

 

وی ادامه داد: برتری جویی بیماری است که فرعون دچار آن شد انسان برای قدرت طلبی دست به هر جنایتی می‌زند تا حکومت خود را حفظ کند و رهبران باطل برای مستحکم کردن حکومت خود مردم را دسته دسته می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری اظهار داشت: کسانی که دچار این دام شده باشند حاضرند به هر قیمتی کرسی ریاست خود را حفظ کنند و نگذارند از دست‌شان برود خانه آخرت برای کسی است که برتری جویی و فساد در دنیا نکند و از همه دلبستگی‌ها رها باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت طلبی دامی بود که سبب شد حکومت اسلامی در صدر اسلام شکست بخورد و پیمان‌شکنان در مقابل حضرت علی(ع) قد علم کنند./813/202/ب1

ارسال نظرات