۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۸۴۱
رییس پژوهشگاه علوم انسانی:

بیان دستاوردهای انقلاب به شکل عالمانه و مخاطب‌گرایانه وظیفه همگانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم انسانی، گفت: بیان دستاوردهای انقلاب به شکل عالمانه و مخاطب‌گرایانه وظیفه همه ما است، اگر اندکی منصف باشیم درباره موفقیت های انقلاب اسلامی در مسیر نیل به استقلال انصافا کارنامه درخشانی دارد.
قبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی، امروز در مراسمی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جشن انقلاب، که در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، با تبریک این ایام، گفت: امید که ایام دهه فجر سبب شود با ما امام راحل و شهدای انقلاب سنخیت بیشتری پیدا کنیم.

 

وی افزود: به معنای واقعی کلمه نکوداشت مراسم ایام‌الله دهه فجر بازگشت به اصالت‌ها و خویشتن حقیقی است که همین خانواده مجاهدان و شهدا همان اصالت و خویشتن واقعی ما هستند.

 

رییس پژوهشگاه علوم انسانی عنوان کرد: ما به عنوان فرزندان انقلاب باید درباره پاسخ به پرسش نسل‌هایی که مانند رودحانه جاری می‌آیند و می‌روند اندیشیده و پاسخی مناسب داشته باشیم.

 

قبادی اظهار داشت: یکی از وظایف پژوهشگاه علوم انسانی است که درباره مسائل فراروی انقلاب خط‌نگهداری و پژوهش کند، پیشتازانه و نه منفعلانه سخن داشته باشد.

 

رییس پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان داشت: هر انقلابی با تحول و مشکلاتی مواجه می‌شود همان‌گونه که در طول تاریخ هر تحولی بدون چالش نبوده است مثلا استقلال هند یا آفریقای جنوبی یا بسیاری کشورهای دیگر بدون دشواری و مشکلات نبوده است.

 

وی افزود: گاهی آنقدر مغالطه صورت می‌گیرد که نتایج علمی غیر مربوط گرفته می‌شود آنقدر رژیم پهلوی مفاسد و معایب داشت که به شکل علمی می‌شود آن را مطرح کرد، اینکه چرا باید نسلی تا حد نابودی زیر تیغ می‌رفت و بسیاری از افراد جامعه شکنجه می‌شدند یا دولت برآمده از رای مردمی که افتخار ملی شدن صنعت نفت را به دنبال داشت ساقط می‌شد.

 

قبادی بیان داشت: چرا ما باید به واسطه شاه تن به نوکری آمریکا می دادیم در حالی که 50 سال منابع ما را در اختیار آنها قرار دادند آیا برای انقلاب منطقی بالاتر از این بود که بخواهیم منابع ما برای خودمان باشد.

 

رییس پژوهشگاه علوم انسانی افزود: بیان دستاوردهای انقلاب به شکل علمانه و مخاطب‌گرایانه می‌تواند یکی از وظایف پژوهشگاه برای اعتلای تمدن اسلامی باشد، اگر اندکی منصف باشیم درباره موفقیت های انقلاب اسلامی در مسیر نیل به استقلال انصافا کارنامه درخشانی دارد.

 

وی ابراز کرد: ما باید نسل‌های آینده را نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی با زبان و بدون القا تحکم با بهره گیری از روش های مناسب هنری آشنا کنیم.

 

قبادی در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید شاهراه را کم کنیم و زاویه نگاه ما دچار مغالطه شود انقلاب پدیده‌ای است که ما به عنوان محقق نباید نسبت به آن کوتاهی کنیم در این رابطه پژوهشگاه به وظیفه خود عمل می‌کند./807/202/ب2

ارسال نظرات