۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۱۵۸۳۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی، مأموریت مهم حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه به تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: باید مدیران در حوزه های علمیه با برنامه ریزی و تلاش سعی کنند که طلبه های مؤمن و انقلابی را تربیت کنند تا در مقابل فتنه هایی که می شود روشنگری انجام دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در دیدار مدیران مدارس حوزه های علمیه استان که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: در ایام دهه فجر و انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم بزرگداشت، این ایام را به مردم یادآور شویم که ارزش‌های اسلامی و انقلابی از بین نرفته است.


وی اجرای مراسم جشن پیروزی انقلاب را امری قانونی برای مدیران حوزه های علمیه دانست و افزود: ایام دهه فجر اهمیت زیادی دارد و ما باید این ایام را زنده نگه داریم.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شرعی بودن جشن پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که ما موسی(ع) را با آیات و نشانه‌هایی فرستادیم تا قوم خود را از ظلمت‌ها و گمراهی‌ها به سمت نور و هدایت دعوت کند و ایام الهی را باید به قوم خود تذکر دهد، چون در یادآوری این ایام علتی وجود دارد.


وی ادامه داد: برخی ایام به خدای متعال تعلق دارد، مانند مکانی که به آن بیت‌الله الحرام می‌گویند؛ چون وقتی انسان به آن می‌نگرد نخستین چیزی که به ذهن‌ انسان می‌آید خدای متعال است و یا مانند شتری که برای قوم ثمود فرستاده شد که به آن ناقة‌الله می‌گویند؛ چون وقتی این شتر مورد توجه قرار می‌گرفت مردم به یاد خدا می‌افتادند.


امام جمعه ارومیه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را آل‌الله معرفی و اضافه کرد: نگرش در زندگانی اهل‌بیت(ع) انسان را به یاد خدا می‌اندازد و از عالم مادی و شهوانی دور می‌کند.


وی گفت: امام خمینی(ره) 22 بهمن 57 را به عنوان ایام‌الله معرفی فرمودند، چون در این روز همه شاهد قدرت‌نمایی خدای متعال در ایران بودند و در این روز همه به سمت خدا روی می‌آوردند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: در ایام الله نشانه توحید وجود دارد و هر کس به این روزها دقت کند ایمان او به خدای متعال بیشتر می‌شود.

 

وی افزود: در قرآن کریم خدای متعال به ایام الهی اشاره می‌کند و نجات قوم موسی(ع) را از چنگ فرعون که مردان آن‌ها را به قتل می‌رسانند و زنان‌شان را به اسارت می‌برند، از ایام‌الهی و نشانه‌ای به سمت خدای منان معرفی‌می‌کند.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به مرور زمان نعمات الهی از یاد انسان می‌رود ولی باید این نعمت‌ها یادآوری شوند، در 22 بهمن و دهه فجر خدای متعال این سرزمین را از شر انسان‌های جلاد و بوالهوس نجات داد که ما را برده غرب و آمریکا کرده بودند.

 

امام جمعه ارومیه به تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: باید شما مدیران در حوزه های علمیه با برنامه ریزی و تلاش سعی کنید که طلبه های مؤمن و انقلابی را تربیت کنید تا در مقابل فتنه هایی که می شود روشنگری انجام دهند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اهمیت شمردن نقش حوزه های علمیّه در فرآیند روشنگری گفت: عده ای سعی در تطهیر کردن رژیم منحوس پهلوی و دفاع از آن دارند، و باید انقلاب را نزد جوانان خوب به تصویر بکشیم.


وی تاکید کرد: نسلی که می‌خواهد این انقلاب و نظام را حفظ کند باید فتنه شناس باشد و هر روز مراقب این ساز و کار باشد تا حرفی از رهبر انقلاب گم نشود و در برابر نفوذی‌ها بصیرت داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت نماز تصریح کرد: امیرمومنان درنهج البلاغه مسأله نماز را تجدید عهد با خدا می داند و بر حفظ و نگهداری نماز و نزدیک شدن به خداوند را سفارش می کند./936/202/ب1

ارسال نظرات