۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۳۱۵۶۰۲
معاون آموزشی مدرسه اسلامی هنر تبیین کرد؛

نقش تمهیدی داستان در فهم و انتقال آموزه های دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بطحائی درباره اهمیت داستان در فهم و انتقال آموزها های دینی، گفت: قرآن کریم به عنوان بزرگترین معجزه الهی پیامبر اکرم(ص)، شامل داستان‌های فراوانی است که خداوند متعال از طریق این داستان ها به انتقال مفاهیم دینی پرداخته است.
حجت الاسلام بطحائي

حجت الاسلام سید احمد بطحائی، معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر قم در گفت‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به دفاع از پایان نامه خود با موضوع «نقش تمهیدی داستان در فهم و انتقال آموزه های دینی» اشاره کرد و به توضیحاتی پیرامون این رساله پرداخت.

 

معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر اظهار داشت: این پایان نامه در روز سه شنبه 20 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفاع می‌شود که حاوی 135 صفحه و درچهار فصل تنظیم شده است.

 

وی به توضیح درباره فصل های این پایان نامه پرداخت و ابراز کرد: فصل اول این پایان نامه درباره کلیات و تعریف اصطلاحات، فصل دوم ویژگی ها و مزیت های داستان که مهم‌ترین بخش رساله است، فصل سوم تبیین خصوصیات و اهداف داستان های قرآن و فصل چهارم جمع بندی و نتیجه گیری به همراه پیشنهادات نظری و عملی است.

 

حجت الاسلام بطحائی با تبیین اهداف پرداختن به این رساله، گفت: به دلیل علاقه و دغدغه شخصی و رابطه ای که بنده با داستان دارم به این موضوع پرداختم؛ همچنین با توجه به این که بنده از قشر روحانیت هستم، چگونگی انتقال گذاره های دینی از طریق داستان، از اهمیت خاصی برایم برخوردار بود.

 

وی افزود: برای انتقال مفاهیم دینی می‌توان از ویژگی نمایشی داستان استفاده کرد؛ انتقال گذاره ها و مفاهیم دینی با استفاده از داستان، سال هاست که مورد بحث قرار دارد اما به صورت ویژه تا به حال به آن پرداخته نشده است.

 

معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر در چایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص)، باید معجزه ای بیاورد که متناسب با بزرگی پیامبر خاتم باشد و آن معجزه آسمانی، کتاب قرآن کریم است؛ با توجه به قرآن کریم متوجه می شویم که بخش های زیادی از این کتاب آسمانی داستان هایی را بیان کرده و در این داستان ها به انتقال آموزه های دینی و احکام پرداخته شده است./840/302/ب2

ارسال نظرات