۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۱۵۲۶۶
نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان مطرح کرد؛

استقبال خوب دانشجویان از برنامه‌های فرهنگی در عتبات

خبرگزاری رسا - نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان، جزئیات برنامه های فرهنگی دانشجویان را در عتبات اعلام کرد و از استقبال بسیار خوب دانشجویان از برنامه های اجرای شده تاکنون خبر داد.
رضا همداني، نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا همدانی، نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان در گفت وگویی گفت: امسال بیش از 50 هزار نفر در چهاردهمین فراخوان ستاد عتبات عمره و دانشگاهیان برای سفر به عراق نام نویسی کردند که از این تعداد به قید قرعه 11500 نفر انتخاب شدند و در قالب حدود 300 کاروان اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان زایر به کربلا از 5 بهمن آغاز شده و تا 29 فروردین 1395 ادامه خواهد داشت، افزود: از این تعداد حدود 2 سوم به صورت هوایی اعزام می شوند که این افراد شامل دانشجویان متاهل، اساتید و تعداد 25 کاروان دختر دانشجوی مجرد هستند.

 

همدانی اظهار داشت: 1 سوم باقی مانده پسران مجرد و خانواده های متاهل هستند که تمامی پسران مجرد و بخشی از متاهلان که حدود 4 هزار نفر هستند به صورت زمینی به کربلا اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مدیران ثابت این هتل ها از بین مدیرانی که سابقه کار با کاروان های دانشجویی در عمره داشته اند و به روحیات آنها آشنا هستند انتخاب شده اند و در دو شهر کربلا و نجف نمایندگانی از طرف ستاد عمره و عتبات با نظر سازمان حج و شرکت شمسا مستقر شده اند.

 

نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: با توجه به اینکه تمامی کاروان های دانشجویی دارای روحانی هستند؛ از این رو ستاد عتبات دانشگاهیان، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی محترم کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین کارهای فرهنگی با اشراف بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و در نجف ویژه دانشگاهیان انجام می شود که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهر ایشان برگزار می شود.

 

همدانی اعلام کرد: همچنین همایش های جداگانه ای در کربلای معلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود که دانشجویان در این همایش تجدید میثاق مجددی با امام، شهدا و مقام معظم رهبری می ببندند.

 

وی افزود: سخنرانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و دو تن از دانشجویان در ارتباط با اثر زیارت آقا سید الشهدا و فرهنگ عاشورا و اثر پذیری قشر دانشگاهی و پیرو آن اثر گذاری آنها در دانشگاه ها و دانشگاهیان از جمله برنامه های این همایش است. همچنین روایتگری تلفیقی حادثه عاشورا و جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای دانشجویان نمایش داده می شود.

 

همدانی ادامه داد: همچنین برنامه های ویژه در نجف اشرف برای دانشجویان برگزار می شود که روایت گری نجف شناسی در محل صافی صفا بازدید از کتابخانه شهید آیت الله حکیم و مسجد هندیها و کتابخانه علامه امینی از جمله این برنامه ها به شمار می آید.

 

وی افزود: حضور در بیت حضرت امام و سخنرانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف از دیگر برنامه های دانشگاهیان است که در این برنامه پیرامون شخصیت امام، ساده زیستی و تقرب به خدا و ولایت مداری شخص امام در 13 سال اقامت در نجف اشرف برای دانشگاهیان بازگو می شود.

 

نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: برنامه زیارت امین الله هر شب همراه با وداع دانشگاهیان در حرم مطهر امیرالمومنین علی بن ابی طالب برگزار می شود.

 

وی یاد آور شد: تمامی کاروان های دانشگاهی جلسات قبل از سفر داشته و در بعد از سفر هم آنها با تأمین محل اقامت در جوار حرم حضرت معصومه برگزار می شود.

 

همدانی اعلام کرد: بسته های فرهنگی در ایران تحویل دانشگاهیان می شود و در روز آخر سفر در کربلا و یا نجف یک آزمون از بسته های فرهنگی که در قبل از سفر تحویل آنها شده است گرفته می شود و به نفرات برتر جوایزی که ارزنده ترین آنها سفر مجدد عتبات است داده می شود./1330/د103/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات