۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۱۱۸
برنده فانوس فتنه 88 در جشنواره فیلم عمار:

فیلم"8 8" به نوعی تاریخ شفاهی فتنه است/ هنرمند ارزشی واسط بین ملکوت و اجتماع خود است

خبرگزاری رسا ـ جعفرپیشه هنرمند ارزشی را واسط بین ملکوت و جامعه دانست و گفت: در فیلم سازی با موضوعات ارزشی بحث خودسازی بسیار مهم است، خالق اثر برای تاثیرگذاری بهتر، باید خودش هم بتواند با آن موضوعی که می خواهد منتقل کند ارتباط قلبی داشته باشد، "هشت هشت" به نوعی تاریخ شفاهی فتنه است و با بیان مستند وقایع فتنه 88 نتیجه گیری را به مخاطب سپرده است.
جشنواره فيلم عمار

احسان جعفرپیشه برنده فانوس بخش فتنه 88 در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: اثر برگزیده با نام "هشت هشت" اتفاقات سال 88 از قبل و بعد از انتخابات را به صورت  مستند بیان می کند و به حماسه نهم دی ماه ختم می شود.

 

برنده فانوس فتنه 88 افزود: در این فیلم سعی شده تا کاملاً فراجناحی عمل شود، حتی ما در فیلم هیچ نتیجه گیری نداریم و تنها یک جمع بندی را در پایان شاهد هستیم، بسیار تلاش کردیم تا از منابع معتبر و مستند برای بیان وقایع و حوادث در خلال فتنه استفاده کنیم و با توجه به حساسیت موضوع گاهی یک اتفاق را از 4 منبع پیگیری کرده ایم.

 

وی درباره محدودیت ها و کاستی های انجام کار گفت: در ابتدا یک ارگان شبه دولتی متولی ساخت فیلم بود، اما در میانه کار کنار کشید و کار کاملاً خویش فرمایی شد و همه حمایت ها از ما قطع شد و تقریباً همه هزینه ها مردمی و از سوی عوامل ساخت فیلم تامین شد.

 

در فیلم سازی ارزشی بحث خودسازی بسیار مهم است

جعفرپیشه خاطرنشان کرد: این مستند بسیار مهم است و به نوعی تاریخ شفاهی بحث فتنه 88 است و برای همه نسل ها به خصوص نسل های آینده بسیار مفید خواهد بود، از ویژگی های شاخص این اثر جامعیت آن است که به همه حوادث مهم فتنه پرداخته شده است و با وجود این که نتیجه گیری در فیلم انجام نشده، اما هر شخص منصف از هر جناح و دسته ای که صحبت های و اقدامات اصحاب فتنه قبل و بعد از انتخابات را در این فیلم با هم مقایسه کند می تواند به یک جمع بندی کامل برسد.

 

برگزیده کشوری جشنواره فیلم عمار، در توصیه به فیلم سازان جوان به خصوص در حوزه های ارزشی مانند جشنواره عمار، تصریح کرد: یک اثر همان طور که از نامش پیداست باید بتواند بر مخاطبین خود اثر بگذارد، همچنین در فیلم سازی با موضوعات ارزشی و انقلابی بحث خودسازی بسیار مهم است، یک هنرمند متعهد واسط بین ملکوت واجتماع خود است.

 

وی بیان داشت: قطعاً شخصی که می خواهد یک فرهنگ ارزشی و اسلامی را به مخاطبین جامعه منتقل کند، برای تاثیرگذاری بهتر باید خودش هم بتواند با آن موضوع ارتباط برقرار کند و تا شخص خودش را نساخته باشد، طبعاً اعتقاد درونی به کار خود ندارد و این می تواند با عث تضعیف عمق اثر شود./869/302/ب3

ارسال نظرات