۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۰۷۴
حجت الاسلام نیازی در گفت وگو با رسا:

حرکت در مسیر آرمان های امام راه نفوذ دشمن را سد می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیازی هرکس که دلسوز این کشور است باید برای حفظ ارزش های انقلاب و جلوگیری از انحراف در خطوط اصلی حضرت امام و اصول انقلاب حرکت کنند و از منش و سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پیروی کنند.
حجت الاسلام محمد نيازي

حجت الاسلام محمد نیازی، رییس اسبق سازمان بازرسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های مجلس تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اسلامی بودن به این معنا است که باید این مجلس از نمایندگانی تشکیل شود که باورهای عمیق به اسلام و فرهنگ و معارف اسلامی داشته و در مقام عمل به دستورات نورانی این دین مبین ملتزم باشند.

 

شاخصه های مجلس تراز انقلاب اسلامی

وی انقلابی بودن را نیز برای مجلس و نمایندگان آن ضروری دانست و تأکید کرد: لازمه انقلابی بودن مجلس این است که نمایندگان آن از روحیه استکبار ستیزی برخوردار بوده و حمایت از محرومان و مستضعفان جهان را وظیفه خود بدانند و دارای شجاعتی باشند که بتوانند با ایستادگی در مقابل زورگویان عالم و نظام سلطه از کشور و منافع ملی جانانه دفاع کنند.

 

حجت الاسلام نیازی به شاخصه دیگر مجلس تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: برخورداری از تخصص لازم و آشنایی با نیاز های واقعی و اولویت های مردم و کشور را هم باید از ویژگی اساسی مجلس و نمایندگان آن بدانیم و دیگر این که برای داشتن مجلس مطلوب باید نمایندگانی مردمی داشته باشیم که از روحیه خدمت گذاری برخوردار بوده و با اقشار جامعه به ویژه طبقات پایین و ضعیف در ارتباط باشند.

 

وی افزود: رعایت اخلاق اسلامی و بحث ها و اظهار نظرها و پرهیز از مسائل حاشیه ای و پرداختن به مسائل اصلی و اهتمام ویژه به امر قانون گذای هم از اموری است که وجود آن در نمایندگان مجلس اعم خبرگان و مجلس شورای اسلامی ضروری و لازم است.

 

هدف گیری دشمن برای نفوذ در مجلس

حجت الاسلام نیازی با بیان این که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از قدیم مورد توجه دشمن برای نفوذ بوده است، خاطرنشان کرد: در این دوره دشمن به طور ویژه و با حساسیت بیشتری به دنبال این امر است و مخصوصا بیشتر مجلس خبرگان را مدنظر دارد.

 

وی ادامه داد: این دو مجلس دو مرکز مهم تصمیم گیری در کشور به شمار می رود و اگر خدایی ناکرده دشمن موفق شود نمایندگانی را که می پسندد روی کار بیاورد، قطعا خواهد توانست به وسیله آنها در نظام نفوذ کرده و مسیر انقلاب را عوض کند و به اهداف شوم خود برسد و به همین دلیل است که فتنه گران و افراد و گروه های منحرف که مرعوب و شیفته غرب و آمریکا هستند با حساسیت بالا و با برنامه ریزی گسترده انتخابات را دنبال می کنند.

 

حجت الاسلام نیازی با بیان این که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دو مرکز مهم و سرنوشت ساز هستند یادآور شد: دشمنان مترصد نفوذ در این دو مرکز هستند ولی به فضل الهی و عنایت امام زمان (عج) و با هوشیاری و بصیرت ملت بزرگ ایران دشمن به اهداف شوم خود نمی رسد علاوه بر این که کشور ما با دقت و قاطعیت شورای نگهبان و گروه ها و نیروهای دلسوز، انقلابی و ارزشی همیشه همراه بوده است.

 

وظیفه نیروهای انقلابی و ارزشی برای جلوگیری از نفوذ

وی با اشاره به وظیفه سنگین نیروهای انقلابی و ارزشی برای جلوگیری از این نفوذ عنوان کرد: هرکس که دلسوز این کشور است باید برای حفظ ارزش های انقلاب و جلوگیری از انحراف  در خطوط اصلی حضرت امام و اصول انقلاب حرکت کنند و از منش و سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پیروی کنند.

 

حجت الاسلام نیازی خاطرنشان کرد: گروه های و جریان های سیاسی که علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی هستند باید برای حفظ عزت، اقتدار و استقلال کشور از منافع شخصی و گروهی خود بگذرند و با وحدت و همدلی برای تشکیل مجلس شواری اسلامی و مجلس خبرگان طراز انقلاب اسلامی تلاش کنند./1330/ت302/ج

ارسال نظرات