۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۹۵۱
آیت الله موسوی جزایری:

عدم احراز صلاحیت نباید عاملی برای انتقاد از شورای نگهبان باشد/ امر شورای نگهبان مطاع است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیدها، گفت: عدم احراز صلاحیت نباید عاملی در انتقاد از شورای نگهبان شود.
درس خارج فقه آيت الله جزايري در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ع) اهواز برگزار شد، با دعوت مسلمانان به رعایت تقوای الهی، وحدت، عدالت و دوری از ظلم ابراز داشت: انشاالله با اتحاد کامل در صحنه ها حضور یافته و تقوای الهی به عنوان وصیت همه انبیا و اولیاء الهی رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که تسلط بر هوای نفس عاملی در تسلط و پیروزی بر سلاطین عالم است، خاطرنشان کرد: تقوا، همان ترس از خدا، انجام واجبات و عمل به تکالیف بوده و در آخرت به عنوان توشه و همراه ما محسوب شده و مال و مقام و فرزندان انسان را رها و توشه سفر آخرت نیستند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که انسان با اعمال خود محشور می شود، ادامه داد: انسان با تقوا در عرصه های مهم از این خصلت بهره برده و انیس وی محسوب خواهد شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث « من سأل الله التوفیق و لم یجتهد فقد استهزئ بنفسه» از امام رضا(ع) گفت: آن کس که خواهان توفیق از خداوند بوده  و در این باره تلاشی از خود نشان ندهد خود را مسخره و هیچ فایده ای به دست نخواهد آورد.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ملت ایران با دستان خالی و به پشتوانه تقوای الهی، به تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی دست یافتند، اظهار داشت: پس از این واقعه تحلیلگران جهان به بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و کتاب‌ها و مقالات بی شماری نوشته و پیروزی ملت ایران با دستان خالی در برابر رژیم مسلح شاهنشاهی مورد حمایت ابر قدرت ها و را در تاریخ بی سابقه دانستند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که پیروزی ملت ایران با دستان خالی و بدون حمایت قدرت های جهان حیرت تحلیلگران را برانگیخته و هر کدام دلیلی را مطرح کرده اند، ابرازداشت: تحلیلگران جهان از درک واقعیت عاجز و و دلایل مختلفی را مطرح کرده در حالی که دین اسلام عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده و ما این مطالب را بهتر از آنها می دانیم.

 

وی با بیان این که دین اسلام، عامل اطاعت ملت ایران از امام خمینی(ره) است، ادامه داد: حضور ملت ایران در میدان جنگ، تقدیم شهدا، استقبال از شهادت، تحمل شکنجه های سخت، به دلیل تکلیف و مسؤولیت الهی ملت ایران برای اطاعت از ولی فقیه زمان خود است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اطاعت از امام خمینی(ره) اطاعت از امام زمان(عج) و علما و مجتهدان پیشاپیش مردم حرکت کرده و ترسی به خود راه ندادند، اظهارداشت: بنده پیام امام راحل (ره) را که در پاریس تلقی کرده بودم برای روحانیت و مردم خوزستان بازگو کردم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که هر سلطانی، وزیرانی داشته و بار سنگین سلطان را بر دوش گرفته و در راستای تحقق اهداف با وی همراه هستند، ادامه داد: پس از بازگو کردن پیام امام خمینی(ره) یکی از علما و بزرگان ایسان را سلطان معرفی کرده و دیگران را برای کمک کردن به امام خمینی(ره) فراخواند.

 

وی با بیان این که پس از آن، راهپیمایی بزرگی با حضور علما و حضور آنها پیشاپیش مردم برگزار شد، ابرازداشت: علما پیشاپیش همه بوده و در برابر گلوله ها سینه سپر کرده و و در اهواز و شهرهای دیگر استان نیز راهپیمایی هایی صورت گرفته و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که تشیع و اسلام ناب محمدی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در برابر طاغوت به ثمر نشسته اما در کشورهای دارای اسلام اموی انقلاب های صورت گرفته به پیروزی نخواهد رسید مگر این که از جمهوری اسلامی ایران پیروی و به سلک اهل بیت درآیند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام ناب محمدی به روایت و قرائت اهل بیت(ع) و در رأس آنها امام علی(ع) است، ابراز داشت: ایده ها و شاخصه های اسلام ناب محمدی همچون عدالت، آزادگی و فضیلت در نهج البلاغه مشخص شده و سرچشمه آن در زمان کنونی امام زمان (عج) است.

 

وی با اشاره به حدیث «العلما ورثه الانبیاء» گفت: ملت با توکل بر خدا سنگرها را فتح و بر اوج قله عزت و شرف دست خواهند یافت و نائب امام زمان (عج) در این باره بگوید نیز کفایت خواهد کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اسلام اموی یا به اصطلاح امروزی اسلام آمریکایی نوع دیگری از اسلام است که طرفدران خود را دارد، تصریح کرد: آمریکایی ها از اسلام ناب محمدی به دلیل مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی دوری کرده و از اسلام اموی حمایت کرده و براساس این اسلام اطاعت از «اولوالامر» هر گونه که باشد لازم است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که در اسلام اموی بنا به آیه «یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولوالامر منکم» «اولوا الامر» اطاعت از صاحبان قدرت حتی شرابخواران و ظالمان همچون حکام وهابی آل سعود، صدام حسین، و شاه ایران واجب است، افزود: در اسلام اموی به جای مقابله با ظالم باید از وی اطاعت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که این نوع اسلام در اسلام ناب محمدی وجود نداشته و ساخته بنی امیه است، اظهارداشت: در زمان کنونی داعشی ها برخورد از حمایت حکام سعودی بوده و شیعیان را کافر و قتل همه مسلمانان را تجویز کرده و آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و بریتانیا در این اقدام ها دست دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به رشادت شهیدان مدافع حرم در آزادسازی شهرهای شیعی «نبل» و «الزهرا» در سوریه گفت: این شهرها 4 سال در محاصره تروریست ها بوده و چند شب پیش ارتش سوریه به کمک مقاومت اسلامی این محاصره را درهم شکسته و به دنبال آن خباثت ها و کارهای ناشایست ترکیه در حمایت از تروریست ها به پایان خواهد رسید.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که آزادسازی شهرهای شیعی «نبل» و «الزهرا» پشت دشمن را شکست، ادامه داد: با رمز یا زهرا این شهرها فتح شده و مجاهدت و این عزیران در راستای آزادسازی این شهرها به شهات رسیده و پس از این آزادسازی این شهرهای استراتژیک مخالفان در مذاکرات ژنو 3 جلسه را ترک کردند.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اسلام علوی و فاطمی عامل آزادسازی این شهرها است، اظهارداشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرزندان رسول خدا(ص) بوده و اسلام اهل بیت و اصیل بزرگترین نعمت خداوند به ملت ایران است. و پیش از پیروزی در 22 بهمن ملت ایران در گرایش به اهل بیت پیروز گشت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهیدان مدافع حرم که در طی آزادسازی شهرهای «نبل» و «الزهرا» شیعیان این شهرها را از محاصره 4 ساله رهانیدند، گفت: انشاالله این شهیدان با امام حسین(ع) محشور و خداوند به خانواده آنها صبر جزیل عنایت فرماید.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان وزیر خارجه کشورمان مبنی بر عدم آتش بس تا زمانی که تروریست ها به جنایت های خود ادامه دهند، اظهار داشت: از شهرهای دیگر استان خوزستان نیز شهدای مدافع حرم دیگری وجود داشته که انشاالله خداوند به ما توفیق ادامه راه آنها را بدهد.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیدها گفت: عدم احراز صلاحیت نباید عاملی در انتقاد از شورای نگهبان شود.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان متشکل از فقهای باتقوا و مجتهد که در عین حال معصوم نیستند، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز شکایاتی صورت گرفته و ایشان براساس شهادت و ادله ظاهری عمل نموده و به هیچ وجه بر علم نبوی و الهی خود عمل نکردند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که شورای نگهبان براساس گزارش های رسیده از سراسر کشور به احراز صلاحیت ها می پردازد، گفت: تأیید یا عدم صلاحیت نباید عاملی در  تضعیف شورای نگهبان شود بلکه باید از نظام اسلامی و شورای نگهان حمایت کرده و در دوره های آینده فرصت بیشتری برای پیگیری مسائل صورت گیرد.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه گفت: دوستان و افرادی که تأیید صلاحیت نشده اند، در سنگرهای دیگر به مردم و نظام اسلامی خدمت کنند و شورای نگهبان براساس گزارش های رسیده قضاوت می کند و از اتهام زنی نهی نسبت به افراد برحذر داشته و امر شورای نگهبان را مطاع و محترم دانست.

 

این مقام مسؤول حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن را خواستار شده وگفت: جهانیان به این راهپیمایی چشم دوخته و به همین دلیل باید با حضور پرشکوهی برگزار شود./9456/201/ب2

ارسال نظرات