۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۸۷۳
زاکانی در قم:

اهدافی که آقای هاشمی دنبال می کند مطلوب آمریکا است/ برخی بازیگری مشترک با دشمنان اسلام و انقلاب را می پسندند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه امروز آقای هاشمی نکاتی که می گوید و اهدافی که دنبال می کند اهداف مطلوب آمریکا است، آمریکا خشنود است که در داخل کشور کسانی هستند با این سابقه چنین مسیر را دنبال می کند.
عليرضا زاکاني عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پنجشنه شب در چهارمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر گفت: در تاریخ 37 ساله انقلاب فراز و نشیب های فراوانی وجود داشته است.


وی افزود: هرگاه در این فراز و نشیب ها به خداوند متعال توکل و ائمه طاهرین(ع) توسل کردیم اسلام را در دست گرفته و به پیروزی از رهبری قیام، پیروز بوده و توانسته ایم خدمتگزار مردم و انقلاب باشیم اما هرگاه از آن ها دور شدیم وبه جای خدا به کدخدا و سلطه گران چشم دوختیم، به جای تبعیت از رهبری خودسری کردیم، منافع خود را میزان قرار دادیم و به جای خمت به مردم به خانواده و قبیله گرایی روی آوردیم آسیب دیده ایم که هر یک از مقاطع انقلاب با این الگو قابل تفسیر است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان این که وقتی آرمان های انقلاب را می بینیم متوجه می شویم که تا نقطه اصلی فاصله بسیار است، اظهار داشت: در زمینه جهانی باید قطبی قدرتمند از امت اسلام در برابر سلطه گران تشکیل شود، همچنین باید به دنبال تمدن اسلامی باشیم.


وی ادامه داد: با وجود تمامی دشمنی ها داخلی و خارجی اگر در طول این 37 سال در مسیر ذرست حرکت می کردیم امروز جلوتر بوده و مشکلات متعدد در زمینه های گوناگون نداشتیم، از این رو در همین اندازه ای که اکنون وجود دارد نمی ماندیم.


زاکانی با بیان این که در کشور دو نگاه وجود دارد، ابراز داشت: یک نگاه، نگاهی موحدانه و مسؤولیت پذیر در قبال خداوند متعال است که با توجه به همین نگاه پرونده استبداد در کشور بسته و نظام سلطه گر جهانی به چالش کشیده شدند، پس از پیروزی انقلاب همواره دو جهت گیری مشخص با اسامی گوناگون وجود داشته که یکی تأکید بر ادامه راه انقلاب می کرد و جهت دیگر بی اعتمادی خود در حرکت این مسیر را دائما بیان می کردند.


وی عنوان کرد: مشکل کسور این است که بخش زیادی از مناصب کشور دست کسانی است که نگاه دوم را دارند، در جامعه اشکالات متعددی وجود دارد که یکی از آسیب های جدی و مهلک این است که ما نتوانستیم از ظرفیت های بسیار بالای نائب امام زمان(عج) استفاده کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گفتمان رهبر معظم انقلاب در جامعه غالب نیست، عناصر نگاه دوم با سروصدای و گفتمان بدلی خود جامعه را تحت تأثیر قرار می دهند، بعضا مسؤولان کشور نسبت به سیاست گذاری های رهبر معظم انقلاب بی تفاوت هستند.


وی اضافه کرد: اگر در دوره 2 خردا رسما این سیاست هارا نفی می کردند امروز با اقدامی هوشمندانه و دقیق بله می گویند و بزرگ می دارند اما در مقام عمل کار خود را انجام می دهند، متأسفانه در زمینه فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرایند سازی نمی شود که در کف قاعده هرم اجتماعی اثرات ملموس آن قابل مشاهده باشد.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان این که هیاهو ها و مشکلات به اندازه ای دنبال شده که جمع کثیری از نیروهای انقلاب نیز در جریان ماجراها نیستند، گفت: متأسفانه دریافت مشخصی از فرمایشات رهبری وجود ندارد، اگر متن جامعه هم راستا با یک فهم مشترک دقیق از فرمایشات ولی بود اگر مسؤولان هم می خواستند کار دیگری کنند مطالبه گری در کف قاعده هرم اجتماعی اجازه نمی داد که آن ها مسیر نادرست را انتخاب کنند.


وی افزود: به اندازه ای هیاهو و سروصدا می کنند و با فشارهای متعدد فضا را به سمتی می برند که آنچه را که می خواهند به عنوان گوهر بدلی در جامعه جا بدهند، باید از تجریه 37 ساله انقلاب استفاده کرد، امروز در مقطعی قرار داریم که در روزهای آینده باید دست به انتخاب بزنیم.


زاکانی با بیان این که تجربه گذشته نشان داده که هر زمان انتخاب نادرست کردیم راه به سمتی رفت که نگاه دوم حاکم شد و ملت هزینه های سنگینی را پرداخت کرد، اظهار داشت: یکی از نمونه های عینی دوره دوم خرداد بود که هزینه های بسیار سنگینی را در جامعه پرداختیم، اتفاقاتی در جامعه می افتذ که بسیاری از آن بی خبر هستند.


وی ادامه داد: مسأله برجام که به انتها رسید و مسیر اجرای آن باز شد رهبر انقلاب دستوراتی را فرمودند اما عناصر دولتی بی توجه به این دستورات کار خود را کردند، این افراد اصرار دارند بگویند که به دستورات عامل هستند و می گویند اگر سایر عرصه های مشکل دار همانند برجان در اختیار ما قرار بگیرد مشکلاتش را بر طرف می کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این افراد می گویند مشکل با آمریکادر منطقه را با مذاکره حل می کنند، ابراز داشت: به حسب ظاهر انگار مشکلات را حل کردند اما در باطن کسی که آسیب و ضرر می دید ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی بود؛ یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد وارد کشور شد این پول ما به ازای عناصری همانند جیسیون رضاییان بود؛ عناصری همانند این شخص را سربازان انقلاب دستگیر کردند اما ریس جمهور محترم معترض بود وبرایش معلوم شد که آن ها جاسوس هستند، آمریکا با تمام وجود به میدان آمد و حاضر شد هزینه به ظاهر گزافی را برای آزادی آن ها پرداخت کند.


وی عنوان کرد: گفتند که این پول 400 میلیون دلار باقی مانده از حساب ایران قبل از انقلاب در آمریکا برای خرید تسلیحات بوده که با سودش یک میلیارد و 700 میلیون دلار شده است، القا کردند که پس از اجرا الگوی موفق برجام آمریکا حاضر شده نه تنها اصل پول بلکه سودش را نیز پرداخت کند اما این القا با روحیه استکباری آمریکا سازگار نبود.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس خاطرنشان کرد: وقتی در آمریکا اعتراض بلند شد که چرا این پول به ایران داده شده است، مسؤولان آمریکا اعلام کردند که ده ها میلیارد دلار در این معامله سود کردیم؛ عناصر مطلع مقدار پول ایران در آن صندوق را 8 تا 21 میلیارد دلار گمانه زنی می کنند، در دولت موقت وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه وقت ایران اعلام کرده که 11 میلیارد و 700 میلیون دلار در آنجا پول دارند؛ عددهای به این بزرگی به یک میلیارد دلار تبدیل شده است.


وی اضافه کرد: پس از این که این مقدار از پول را گرفتند جوری در جامعه جار زدند که این راهی که در پیش گرفته اند راه جواب بده ای است، می خواهند پرونده های با آمریکا را با عبور از برخی منافع ملی ببندد، با حداقل دریافت حداکثر امکان را برای دشمن فراهم می کنند که چنین نگاهی دیگر باور ندارد که می شود با نظام سلطه جنگید.


زاکانی با بیان این که برخی بازیگری مشترک با دشمنان اسلام و انقلاب را می پسندند، گفت: امروز یک نمایش به تمام معنا پیش روی ما است، سفرهای افراد خارجی به داخل کشور و سفرهایی به خارج از کشور به این عنوان که برجام معجزه کرده است، مسأله دوم گشایش حداقلی است نه گشایش در خورشأن و شایستگی ملت ایران باشد.


وی افزود: در برجام ما هزینه هایی دادیم، در صحبت های سخنی از هزینه ها گفته نمی شود بلکه دریافت ها بسیار می گویند، رهبر انقلاب در نامه به رییس جمهور تذکر دادند که نباید هزینه ها و داده ها فراموش شود؛ یک نمایش به تمام معنا و گشایش حداقلی در حال اجرا است، نگاه غرب به ایران به عنوان یک مصرف کننده و تأمین کننده آینده منافع است؛ غرب هیچگاه در ایران برای کاهش مشکلات سرمایه گذاری نمی کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در انتخابات دونگاه باورمند به انقلاب و ارزش ها و فرصت طلبانه باید رقابت کنند، اظهار داشت: هر زمان که نگاه دوم حاکم شده نظام بیشترین هزینه را پرداخت کرده است.


وی ادامه داد: در د.ره نخست صدارت آقای زنگنه در وزارت نفت پیک قیمت نفت به پایین ترین وضعیت رسیده و در دوره اخیر از آن هم بدتر شده است، آقای زنگه می گوید باید افزایش تولید داشته باشیم این درحالی مطرح می شود که بازار اشباع است و اگر تولید بیشتر شود بازهم قیمت سقوط می کند؛رهبر معظم انقلاب فرمودند که خام فروشی نفت باید کنار گذاشته شود.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان این که هرگاه نگاه دوم حاکم شد باید منتظر هزینه های سنگین برای کشور باشیم، ابراز داشت: دشمن تا انتخابات تشدید تحریم نخواهد کردطبق توافقی که با کری و دیگران شده بنا است که تا انتخابات تحریم ویژه ای صئرت نگیرد تا نگاه غربگرا در کشور بتواند با خوش کردن کام مردم به حداقل ها رأی آن ها را پای صندوق های رأی بگیرد.


وی عنوان کرد: پس از انتخابات به سرعت تحریم های بسیاری جدی سراغ ما خواهد آمد، اکنون 5 قانون در کنگره آمریکا دردستورکار است تا تحریم هایی سنگین و هوشمند را اعمال کنند، در سال های 91 و 92 تعدادی از بشکه های نفت به صورت رسمی و تعدادی دیگربه صورت غیر رسمی فروخته می شد.


زاکانی خاطرنشان کرد: آقایان که آمدند بخش غیر رسمی را حذف کردند چون می گفتند آمریکا اجازه نمی دهد که غیر شفاف عمل کنیم، نیروهای مسلح برای خرید تجهیزات به منابع نیاز داشتند اما گفته می شد که منابعی نداریم؛ از وزیر نفت خواسته شد که ما به ازای منابع به آن ها نفت بدهد تا در بازار بفروشند اما آقای زنگنه در نهایت گفت که آمریکا به ما اجازه نمی دهد که چنین کاری انجام دهیم.


وی اضافه کرد: این آمریکا همان آمریکایی است که دو هفته پیش با خفت و خواری در خلیج فارس ده نفر از تفنگداران تا دندان مسلح آمریکایی را شش نفر پاسدار دستگیر کردند، آمریکایی ها در جریان این دستگیری زار زار و به پهنای صورت اشک می ریختند، برخی تصور می کنند که خیلی بلد هستند اما توجه ندارند که دشمن کار خود را خوب می داند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر از صندوق رأی نگاه اول یعنی نگاه انقلابی بیرون باید اوضاع فرق می کند، گفت: اعتدال واداده در برابر غرب اعتدال نبوده بلکه نوکری اجانب است، اعتدال آن است که فرد نوکر ملت باشد اما در برابر زیاده خواهان ایستادگی کنند.


وی افزود: اگر نگاه لذت برانگیز حاکم بود باید با داعش در داخل ایران روبه رو میشدیم، نگاه عزتمندانه رهبر معظم انقلاب در تقویت منطقه سبب موقعیت کنونی ایران شده است؛ اگر نگاه اول از صندوق رأی بیرون بیاد دشمن بار دیگر مأیوس و ناامید می شود؛ برخی گرا می دهند و آمریکا را امیدوار می کنند.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان این که خبرگان رهبر مهم ترین انتخاب و به شمار رفته و پس از آن نیز مجلس مهم است، اظهار داشت: باید دقت کرد، کسانی که دست آن ها خالی است به شدت علاقه مند هستند که جامعه را ملتهب و دچار تلاطم کنند تا پاسخ جهت گیری غلط خود را ندهند از این رو باید هوشیار بود تا به دام آن ها نیفتاد.


وی ادامه داد: اگر امروز آقای هاشمی بیانی درتعرض به شورای نگهبان دارد و اگر جوری شود که یکی او بگوید و یکی ما بگوییم عملا چیزی می شود که او می خواهد، نادرست بودن حرف ایشان از همه جهت مشخص است، باید سؤال کنیم آقای هاشمی در این 37 سال اتفاقات زشت رخ داده در مسائل مختلف از جمله مفاسد اقتصادی را چقدر سیاست های شما پایه گذاشته است؛ چقدر باید هزینه این مفاسد را بدهیم، تبعیض، اشرافی گری و فخر فروشی حاصل نوع نگاه شما در جامعه بوده است و چقدر آسیب های جدی فرهنگی در زمینه مکتب امام از سوی نظر شما و عناصر پیرامونی شما رخ داده است.


زاکانی با بیان این که در پرونده کرسنت به الحاقیه ای رسیدیم که در دفتر همکلاسی آقای مهدی هاشمی پیدا شد، اظهار داشت: در این الحاقیه آمده ما به ازای فروش گاز در هر متر مکعب 8 سنت در داخل کشور ایران کسی پول دریافت می کند، نکته دوم این است که گروه دوم دلال در ایران هستند که آن ها یک تا یک و نیم درصد کل قرار داد را دریافت می کنند؛ در قرار داد آقای ایکسی تعریف شده که بنا است به عنوان گروه سوم برای رفع مانع قرار داد کرسنت اقدام کند و پورسانت بگیرد، در دادگاه لاهه هم حبیب جعفر و هم عباس یزدان پناه اظهارداشتند که ایکس آقای مهدی هاشمی است.


وی ادامه داد: اخیرا در حوزه قراردادهای نفتی دارند کاری می کنند که برای ده ها سال ما را بدبخت کنند، با شعار استخراج نفت و گاز منابع مشترک می خواهند اصل میدان داخل کشور را نیز به خارجی ها واگذار کنند، قیمت را که عنوان کردند از قیمت عراق جنگ زده بدتر و پایین تر است چرا برای ده ها سال کشور را وابسته می کنید.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی می خواهند خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بگیرند، ابراز داشت: در خبرگان می خواهند مانع صادر شدن تدبیر نافذ و دقیق رهبر معظم انقلاب شوند، همچنین در صدد هستند با ایجاد چالش دائمی ازآرامش عمو خیمه انقلاب و جاری کننده وحدت جلوگیری کنند.


وی عنوان کرد: آقای هاشمی ادعاب شورای کردن رهبری را دارد، کانه همه مشکلات کشور به دلیل وجود امام و پس از ایشان وجودرهبر معظم انقلاب بوده که آقای هاشمی می خواهد مشکل را حل کند، آمریکا به دنبال این است که در نهایت امر تغییر ساختار در کشور صورت دهد اما اولین خواسته آقای هاشمی تغییر ساختار و حاکمیت است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: اگر آن ها در مجلس خبرگان مزاحمت ایجاد کنند و در مجلس شورای اسلامی موفق شوند باید بدانیم که روز به روز نه به روشنی مجلس شش بلکه با نفاق و زیرکی شراطی بسیار بدتر از مجلس ششم را رقم خواهد زد، مجلس را به عنوان دیدبان ناظر در دست خواهند گرفت و با مجلسی دولتی کشور را به یغما خواهند برد.


وی در بخشی دیگری از نشست در پاسخ به سؤالی درباره علت جدایی لاریجانی از ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: آقای هاشمی و خاتمی یک مسیری را دنبال کردند که این مسیر مقدمه اش تحلیلی بود که آقای موسوی خوئینی ها انجام داد، پس از پیروزی سال 92 آقای خوئینی ها گفت که برای مجلس باید آقای لاریجانی را جذب کنیم و به او قول ریاست مجلس بعد را بدهیم، این ها همین مسیر را دنبال کردند و سعی داشتند خط سومی به عنوان خط اعتدال را راه اندازی کنند؛ آنچه که آقای هاشمی و خاتمی دنبال می کردند این بود که آقای روحانی بخش دوم خردادی را به صحنه بیاورد و آقای ناطق نوری و لاریجانی نیز بخش اصولگرا را جمع کنند.


زاکانی گفت: این مسیر تا یکی دو ماه پیش دنبال شد و یک سری کارها نیز انجام داده بودند، بعدا که نادرستی این کار معلوم شد تذکری دریافت کرد و به حسب ظاهر کار را متوقف کردند، عناصر پیرامونی و دوستان آقای لاریجانی خارج از ائتلاف در حال کار کردن هستند؛ آقای لاریجانی می بایست به جمع ائتلاف می پیوست که متأسفانه ایجاد نشد که علت را باید از خود ایشان سؤال کرد.


وی درپاسخ به سؤال دیگری درباره ضرورت روشن گری درباره آقای هاشمی افزود: متأسفانه امروز آقای هاشمی نکاتی که می گوید و اهدافی که دنبال می کند اهداف مطلوب آمریکا است، آمریکا خوشنود است که در داخل کشور کسانی هستند با این سابقه چنین مسیری را دنبال می کند./1323/پ200/ج

ارسال نظرات